Discussie i.v.m. timesheet

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Discussie i.v.m. timesheet

#31 , 15 jul 2019 11:20

De tijd zal raad brengen.

Het zou me zeker niet verwonderen dat daar ook eens een bommetje zal ontploffen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
monty_burns_007
Berichten: 46

#32 , 15 jul 2019 19:00

>April was er geen probleem, in mei werd er besloten om de duimschroeven wat aan te draaien, en deden ze even moeilijk over mijn uren na 17u30, maar >mijn timesheet werd vooralsnog getekend.
>
>In juni had ik een moeilijke maand en deed ik vrij veel zaken tijdens mijn middagpauze waardoor ik nogal vaak na 17u30 bleef werken. Het gevolg laat >zich raden, begin juli deden ze opnieuw moeilijk over mijn timesheet. Er wordt van mij verwacht 5 uur te laten vallen, wat ik uiteraard niet wil >doen.

Lijkt mij vrij simpel :

1. uw klant meldt U in april dat werken na 17u30 eigenlijk niet toegelaten is in uw consultancy job bij hen.
Desondanks tekenen ze uw timesheets nogwel correct een laatste keer af.

2. Op had moment moest U beseffen vanaf dan best niet meer werkt tot na 17u30. (bedrijf a had dit misschien in mei nog es duidelijk moeten spefifieren mss)
U doet dit toch en komt bijgevolg de vraag van uw klant niet na. Misschien was het uurrooster wel vastgelegd in het contract tussen bedrijf b/c en a.
Dan had bedrijf a/b U dit moeten meedelen bij aanvaarding van de freelance job.

U zegt dat men u mondeling zei dat deze regel enkel gold voor internen, niet voor externen.
Echter in mei werd het tegendeel vastgesteld en dat de regel voor iedereen geldt.
Dus U had braaf 8u/dag max moeten werken tot 17u30. (en dus ten laatste beginnen om 9u30).
Op zich heeft U nu ook maar 8u00 gedaan, dus geen ongevraagde overuren en dergelijke, dus juridisch lijkt het mij dan ook OK.

3. Waarom U in juni dan opnieuw de regel niet naleeft is mij onduidelijk. U zegt dat u "vrij veel zaken deed tijdens de middagpauze" ?
Bedoelt u hier privé zaken maken ? Waarmee U eigenlijk een langer dan 30min middagpauze maakt ?

De beste beslissing hebt u al genomen lees ik, zowel klant A als tussenfirma's b & c verlaten. Je kan beter werken voor een bedrijf waar ze geloven in een resultaatsverbintenis relatie ipv. domweg uurregistratie met een klok. De meeste bedrijven waar ze werken met een klok gebeurd meestal geen klop door intern personeel.

Voor de 5 verloren uren kan je bedrijf b idd best aangetekend in gebreke stellen.

Succes alvast bij de volgende job.

Reclame

Terug naar “Andere”