Onbetaald wachten na shift

Joarra
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onbetaald wachten na shift

#1 , 05 jun 2019 22:36

Hallo,

Ik heb een vraagje en ik hoop hier mijn antwoord te krijgen, vandaag is mijn vriend begonne bij een nieuwe job via interim, na zijn shift moest hij verplicht 20min wachten om naar huis te vertrekken dus om 22u20 mocht hij pas door, zonder specifieke reden, nu in het contract staat dat hij werkt van 14u tot 22u (het zijn dagcontracten), is dit legaal en mag dit zomaar? Ik heb dit nog nooit gehoord en kan het ook nergens terug vinden... wel dat je vroeger op je shift moest zijn, maar nooit dat je na u uren nog 20min onbetaald mag wachten..... vind dit heel vreemd. Hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt! Groetjes joarra

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jun 2019 08:30

Dit valt wel meer voor als je gaat werken.

Er zijn zelfs sectoren waar je soms 2 a 3 uur per dag maar half loon krijgt.

Er zijn sectoren waar je twee schiften doet per dag 2 uur s'morgens en 5 uur s'avonds.

Als je daar als interim werkt en je wilt daar een vast contract krijgen zou ik daar toch niks van zeggen .

Als ik vroeger bij een werkgever werkte heb ik halve dagen gratis gewerkt, dit heeft mij nooit windeieren opgeleverd
als werknemer moet je nu ook nooit de laatste druppel uit de kan willen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jun 2019 09:26

is dit legaal en mag dit zomaar?
nee, staat dit ergens vermeld dat je 20 minuten moet wachten?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jun 2019 10:39

hij zal dat wel ondervinden zeker na een paar dagen, wat de reden is? Ik heb ooit nog in een supermarkt gewerkt in de slagerij. Je moest zorgen dat je daar 's avonds op tijd buiten ging, want zodra ze de kassa'sbegonnen te tellen ging heel het gebouw in shutdown en kon er niemand meer in of uit tot de kassiersters klaar waren met tellen...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 06 jun 2019 17:52

Is er misschien een verplichte douchetijd waar hij nog niets van af weet ?

Tikken de vaste werknemers ook 20 minuten later uit ?
Daar moet dan een reden voor zijn ...

Terug naar “Andere”