Zelfstandige in bijberoep

Cuypie14
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Zelfstandige in bijberoep

#1 , 04 jun 2019 10:39

Ik ben ambtenaar in hoofdberoep en heb een aanbieding gekregen om enkele (max twee) dagen per week fietshersteller te worden als zelfstandige in bijberoep. Nu wil ik een eenmanszaak oprichten maar heb hierbij toch nog enkele vragen.
- Is het een goed idee om BTW vrijstelling aan te vragen want ik vermoed dat ik niet meer dan 25000€ per jaar ga verdienen en kan ik dit later nog eventueel veranderen indien ik toch meer zou gaan verdienen.
- Hoeveel € per uur zou ik moeten vragen om er toch iets aan te kunnen overhouden want ik ga vermoedelijk weinig kosten hebben die ik kan inbrengen bij de belastingen
- Kan ik bij de personenbelasting voor mijn hoofdberoep de forfaitaire kosten en voor mijn bijberoep de werkelijke kosten inbrengen?

Mvg,

Stefan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 04 jun 2019 10:44

Ik raad u in eerste instantie aan om even bij uw diensthoofd na te vragen of u überhaupt zelfstandige in bijberoep mag worden.

Reclame

Terug naar “Andere”