Verlof niet ingediend door werkgever

Dermalex
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verlof niet ingediend door werkgever

#1 , 16 mei 2019 12:32

Hallo, ik vroeg me af wat voor nadelen dit kan hebben.

Het gaat als volgt. In juli 2018 heb ik 3 weken verlof aangevraagd en gekregen. Op de laatste dag van men vakantie ben ik gevallen met de fiets dat 2 gebroken armen als resultaat gaf. Ik ben opnieuw begonnen met werken de eerste week van januari (nieuw jaar dus)
Ik merk nu pas op dat men werkgever men 3 weken verlof niet heeft doorgegeven aan de vakantiekas (ik ben arbeider)

Wat nu? Ik heb die periode dus niet gewerkt. Staat ook op men loonbrief, maar heb zogezegd ook geen vakantie genomen .. Ik hoor zaken van “hoge belastingbrief” “geen vakantiegeld 2019”
& indien ik een soort van boete moet betalen, kan ik deze doorgeven aan men werkgever?

Alvast bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mei 2019 12:39

Voor wat zou u een boete moeten betalen.

Een werknemer kan nooit beboet worden als zijn vakantie dagen niet is opgenomen !

Het enige wat kan is dat het ziekenfonds je 3 weken niet betaald heeft in december .
Hebben ze u wel betaald, dan is dit zo .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Dermalex
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mei 2019 08:41

Geen boete, maar word ik daar niet extra op belast? Zal op men belastingbrief dit niet “terug gevorderd” worden?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 mei 2019 09:39

U word daar niet EXTRA op belast, dit word belast zoals altijd!

Ik vraag me af waar jullie die EXTRA belastingen haalt ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 mei 2019 10:14

Hallo, ik vroeg me af wat voor nadelen dit kan hebben.

Het gaat als volgt. In juli 2018 heb ik 3 weken verlof aangevraagd en gekregen. Op de laatste dag van men vakantie ben ik gevallen met de fiets dat 2 gebroken armen als resultaat gaf. Ik ben opnieuw begonnen met werken de eerste week van januari (nieuw jaar dus)
Ik merk nu pas op dat men werkgever men 3 weken verlof niet heeft doorgegeven aan de vakantiekas (ik ben arbeider)
Je bent gevallen de laatste dag van de vakantie, DUS u heeft je vakantie gehad als arbeider.
In Belgie als je ziek valt in je verlof dan loop je verlof door, word je ziek voor je verlof dan heb je nog recht op je verlof.

Dus alles is normaal gelopen bij je, misschien een paar dagen die je nog over waren .

En een werkgever moet niks doorgeven aan de vakantie kas !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”