afspreken met werkgever terwijl in ziekte, is het verplicht?

renevangent
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

afspreken met werkgever terwijl in ziekte, is het verplicht?

#1 , 14 mei 2019 02:55

Ik ben een buitenlander, werk in Vlaanderen meer dan 4 jaar maar nu ben langdurige ziek. Mijn werkgever stuurde me een aangetekende brief om een afspraak te maken om mijn toekomst in het bedrijf te bespreken. Maar, ik voel me niet sterk om zo'n gesprek aan te gaan. Omdat ze vermelden dat ze graag zouden willen praten over mijn prestaties, mijn toekomst vanwege ziekte en ze herinneren ook aan mijn werkvergunning. Ik heb ook het gevoel dat het een valstrik is omdat ik een werkvergunning nodig heb om in Vlaanderen te verblijven.

Zo, ik wil weten of dat is het verplicht om de uitnodiging van de werkgever te beantwoorden terwijl in ziekte periode? Wat kunnen de gevolgen zijn als ik niet aanwezig ben? Is er een artikel hierover in de wet dat ik kan lezen en op de hoogte kan worden gesteld?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mei 2019 08:44

Men kan je niet verplichten om te komen praten !

Maar het toont wel respect tegenover je werkgever .als je gaat.

Ga je niet dan denk ik zal je daar ook niet lang meer zal werken bij deze werkgever .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 mei 2019 08:53

Men kan je niet verplichten om te komen praten !

ook niet in het kader van een re-integratietraject?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 mei 2019 09:05

Normaal onderhandel je dit eerst met de adviseur van het ziekenfonds, of dit wel kan.

Zoals ik hier tussen de lijnen lees zal dit hier niet zijn..
Mijn werkgever stuurde me een aangetekende brief om een afspraak te maken om mijn toekomst in het bedrijf te bespreken.

Omdat ze vermelden dat ze graag zouden willen praten over mijn prestaties
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”