minuren

kimlabim
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

minuren

#1 , 24 apr 2019 16:30

Ik werk in een museum in een 38u week dat op maandag gesloten is en geopend op zaterdag en zondag. Tijdens het laagseizoen van 1/11 tem 31/3 is het tijdens het weekend geopend van 13u tot 17u, tijdens het hoogseizoen van 10u tot 17u. Dit betekent dat ik in het laagseizoen niet aan mijn 38u per week kom (omdat er niet eerder dan 12u45 gestart mag worden). Deze minuren zou ik dan op maandag moeten komen presteren maar dan heb ik geen volledig weekendrust, slechts 1 dag (za of zo) en een halve op maandag. Mag dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 apr 2019 17:05

Ik vermoed van wel. Ik heb een tijdje in een winkel gewerkt, en had één dag per week vrij plus de zondagnamiddag.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 apr 2019 19:20

In Belgie bestaat nog steeds de 6 dagen week !!!!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 apr 2019 09:23

Deze minuren zou ik dan op maandag moeten komen presteren maar dan heb ik geen volledig weekendrust, slechts 1 dag (za of zo) en een halve op maandag. Mag dit?
in het kader van flexibiliteit zal je die minuren zowiezo moeten inhalen, maar je hebt wel recht op 35uren werkonderbreking

arbeidswet 16/3/1971
art 38ter (§ 3. De duur van de rusttijd toegekend krachtens § 1 komt bovenop de zondagsrust bedoeld in artikel 11 of bovenop de inhaalrust bedoeld in artikel 16 zodanig dat de werknemer geniet van een werkonderbreking van vijfendertig opeenvolgende uren.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 apr 2019 13:04

Die zondag werken verbod art:11 en ook art 14 dit is een lol !!

Er zijn meer uitzonderingen dan andere op het tewerkstellingsverbod op zondag .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”