Car Policy

djurist
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Car Policy

#1 , 24 apr 2019 13:15

Geachte,

Ik ben al 18 jaar in dienst en al die tijd al met een bedrijfswagen gereden zonder car policy.
Nu moet ik een car policy ondertekenen.

Moet ik dit ondertekenen en wat als ik dit niet onderteken ?

Dank bij voorbaat.

Danny

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 24 apr 2019 14:50

Verschillende aspecten:

Hoe zijn de afspraken thans geregeld? Als bv in je arbeidscontract het type van salariswagen beschreven staat en de nieuwe car policy neemt je een deel ervan af dan “moet” je HR vragen om een uitzondering.

Hoe is de car policy tot stand gekomen? Als die door de vakbonden als deel van een nieuwe cao onderhandeld werd dan is die bindend.

Als er geen contractuele afspraken zijn en je weigert de car policy te ondertekenen dan zal je ws je wagen moeten inleveren.

De meeste car policies zijn fair opgesteld (kleine (lopende) franchise bij ongeval in fout, boetes zelf betalen, ....). Is de car poli y fair?

djurist
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 apr 2019 21:28

In mijn arbeidsovereenkomst staat er dat ik recht heb op een bedrijfswagen van een bepaald bedrag.
Hier is er een paar jaar geleden een addendum aan toegevoegd met een nieuw bedrag en de afspraak dat dit bedrag ieder jaar zou geupdate worden

Car Policy is gemaakt door HRM Directeur in overleg met de directie. De vakbonden zitten hier voor niets tussen.

Cat Policy is fair op een paar punten na. Dit hebben we meegedeeld en ze zouden die wijzigen.

Maar nu blijkt dat we eerst de oorspronkelijke policy moeten tekenen en dan pas worden de wijzigingen aangebracht.

Is toch vreemd ?? OF niet ?

Reclame

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 apr 2019 09:07

Raar, ze kunnen toch gewoon een herwerkte versie ter ondertekening aanbieden?

De enige "reden" die ik hiervoor kan verzinnen is dat ze een standaard document voor iedereen willen en dat de aanpassingen via addendum worden aangebracht. Echter kan men dan net zo goed beide documenten gelijktijdig afleveren.

Het lijkt me meer op een valse belofte van uw werkgever om hieraan nog wijzigingen aan te brengen. Natuurlijk na 18 jaar dienst bent u best geplaatst om te weten wat een belofte betekend voor uw werkgever.

Terug naar “Andere”