Verplaatsing tussen filialen

Samke
Topic Starter
Berichten: 1

Verplaatsing tussen filialen

#1 , 10 jun 2008 01:17

Hallo,

Ik had even een vraagje. Ik werk al een hele tijd voor een winkelketen als verkoper. Nu is er in een van de filialen een zwaar te kort aan personeel als gevolg dat er vaak verkopers van hun filiaal naar dat moeten om in te springen. Op zich is dat geen probleem maar er komt geen verandering in de zaak. Ik zelf moet ook regelmatig inspringen maar het is toch een behoorlijk stuk rijden.

Nu was mijn vraag eigenlijk als iemand weet als je dit ook kunt weigeren?
het staat wel in het contract dat ze het mogen doen en dat je mag weigeren als het verder is dan 50 km. Dat is het wel niet, maar hoe ver mogen ze erin gaan om je heen en weer te sturen tussen filialen? Mogen ze dit blijvend van je verwachten?

We willen allemaal graag helpen maar er wordt niet voor een permanenten oplossing gezorgd.

Hopelijk weet iemand iets meer.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke
Berichten: 1299

#2 , 10 jun 2008 09:08

Dag Samke

Ik ben geen jurist, maar eigenlijk geef je het antwoord zelf al, en dat is dat je dat niet mag weigeren. Het staat in je contract, dat heb je getekend, dus ga je akkoord met deze werkwijze.

Je kan natuurlijk altijd proberen het probleem aan te kaarten bij de directie, liefst samen met zoveel mogelijk collega's die het ook beu worden.

Hopelijk komt er snel een oplossing uit de bus.

Reclame

Terug naar “Andere”