Terugvordering rva door schuld werkgever

maren_leben
Topic Starter
Berichten: 26

Terugvordering rva door schuld werkgever

#1 , 12 apr 2019 07:53

Beste leden, mijn partner werkte tot december vorig jaar voor een bepaalde werkgever. Die heeft zijn zaak van de ene op de andere dag stopgezet. Mijn partner heeft geen juiste c4 ontvangen en ook geen ontslagpremie/opzegvergoeding. Het ACV gaat hem daarvoor nu voor de rechtbank trekken, want de zaakvoerder reageert ook niet meer.

Gisteren kregen we een brief van de RVA dat mijn partner nu ook de economische werkloosheidsuitkeringen van november moet terugbetalen, omdat de werkgever de juiste documenten niet heeft doorgestuurd en ze hem niet kunnen bereiken. Lees: hij neemt geen enkele aangetekende zending meer aan, ondanks dat hij op dit adres woont. Hij is ondertussen onder een andere vennootschap een keukenzaak gestart, dus dat kan wel.

Heeft het zin om in beroep te gaan tegen de uitspraak van de RVA? Het is uiteindelijk de werkgever die met niks in orde is en nergens op reageert. Dat heeft het ACV ook verklaart aan de RVA.

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 apr 2019 08:05

Natuurlijk heeft dit zin om in beroep te gaan.

Dit is een werk oor je vakbond, die weten perfect wat ze moeten doen.

Verder denk ik zal je werkgever zich laten failliet verklaren, en dan is het de curator die je de nodige papieren moet geven zoals een goede C4.

En ja deze werkgever kan een nieuwe vennootschap oprichten het ene heeft met het andere niks te maken .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”