Werkgesprek tijdens ziekte

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

Werkgesprek tijdens ziekte

#1 , 05 mar 2019 00:05

Beste,
Sinds begin vorige maand ben ik thuis met ziekteverlof, omdat ik al lange tijd sukkel met een depressie en burn-out.

Vorige week ben ik, op aandringen van de werkgever, een dagje proberen te gaan werken. Echter werd de stress me toen weer teveel en vertrok ik die dag 2u eerder naar huis. Sindsdien ben ik ook terug thuis. De artsen raden af om de komende weken nog terug te gaan werken. Daar mijn contract er maar tot 13-3-2019 loopt, wilt dit zeggen dat ik ziek uit dienst zou gaan..

Echter, sinds enkele dagen krijg ik (dagelijks) telefoon van mijn leidinggevend om een datum te prikken voor een gesprek. Echter voel ik me dazr momenteel niet goed genoeg voor en zie ik er ook het nut niet meer van in.

Nu blijft ze echt bellen en aandringen op zo'n gesprek. Ikzelf mag niet autorijden en niemand kan me brengen, dus wil ze dat ik het openbaar vervoer neem. Wat ik dus al heel zeker niet kan.

Mijn vraag is nu, kunnen ze mij verplichten dit gesprek nog te gaan doen of niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 mar 2019 09:49

Tijdens je ziekte kunnen ze je verplichten om bij arbeidsgeneesheer langs te gaan indien die langskomt en je niet thuis bent op moment dat hij voor je deur staat. Maar naar een gesprek gaan , opleiding volgen en aanverwanten dat kan niet tijdens ziekte want anders zou je ook kunnen gaan werken...

Reclame

Terug naar “Andere”