Werkgever profileert zich als dokter en weigert ziekteverlof !

jef007

Re: Werkgever profileert zich als dokter en weigert ziekteverlof !

#31 , 24 feb 2016 09:57

welke dokter gaat er nu in godsnaam een dag ziekteverlof geven voor iemand die 's nachts niet kunnen slapen heeft????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#32 , 24 feb 2016 10:08

welke dokter gaat er nu in godsnaam een dag ziekteverlof geven voor iemand die 's nachts niet kunnen slapen heeft????
veel
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

mjers

#33 , 24 feb 2016 10:11

In mijn studententijd heb ik ooit nog een briefje gekregen omdat ik teveel gedronken had :lol:
Maar tegenwoordig is dit inderdaad al heel wat moeilijker geworden.

Reclame

mava105

#34 , 24 feb 2016 11:17

Als je niet kon gaan werken, had je een dag onbetaald verlof moeten nemen.

de reden

#35 , 25 feb 2016 12:07

Als je niet kon gaan werken, had je een dag onbetaald verlof moeten nemen.
en waaruit put je het eenzijdig recht op een dag onbetaald verlof, met als reden slecht geslapen. en aan te vragen op de dag zelf

ik werk mee de nacht, als ze op straat mee een drilboor bezig zijn slaap ik ook slecht, mijn buurman heeft vorig jaar zware verbouwingswerken gedaan, andere buurman vorige week 2 grote bomen omgezaagd en in stukken
wat geeft mij dan telkens het recht op een dag onbetaald verlof?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Juridisch actief: Ja

#36 , 25 feb 2016 13:55

Als men te weinig geslapen heeft, kan je, om dat onbetaald verlof te eisen, aan je werkgever zeggen dat je oververmoeid bent en dat, als hij je wil laten werken, je naar de arbeidsgeneesheer moet sturen om te oordelen of je wel degelijk kan werken.

Dat een ontslag kan volgen, is echter dan ook een logica :).

Gebruiker21

#37 , 25 feb 2016 15:11

Tja, mijn werkgever eist ook geen ziektebriefje voor één dag afwezigheid door ziekte, maar het wordt ook niet misbruikt. Zoals hierboven gezegd: moest ik "niet kunnen slapen" als reden mogen gebruiken om een dag thuis te zijn, had ik toen de kinderen klein waren, héééééééééél veel dagen kunnen thuis zijn.

Zoals vele anderen voor mij verkondigden: niet kunnen slapen is vervelend, maar geen ziekte. Als je denkt hierdoor niet in staat te zijn om te werken, moet je maar verlof nemen. Ik begrijp de werkgever best dat hij dit niet als reden aanvaard om ziekteverlof te nemen. Ik denk ook dat een rechter deze gedachtengang zal volgen. Jammer dat de topic starter dit antwoord niet leuk vindt, maar zoals hij zelf zegt: dit is een JURIDISCH forum, geen "we-leven-met-u-mee-en-u-hebt-sowieso-gelijk" forum.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”