Gebruiker21, je hebt zelf al doorgegeven dat je bij een multinational uit de scheikunde werkt (hier op dit forum). Als je IP adres dan rechtstreeks verwijst naar dat bedrijf, moet ik echt geen grote opzoekingswerken doen om te weten waar je werkt.
Dus IP adressen traceren vind jij "normaal"?

Er zijn tientallen en tientallen multinationals uit de scheikunde aanwezig in Vlaanderen. 3M, Dupont, Agfa, Texaco, Shell, Johnson & Johnson, Unilver, Bayer, BASF, Syngenta, etc, etc... Dus neen, aan de hand van "werkzaam bij een multinational in de chemische sector" kan je onmogelijk weten bij wie ik werk. Dat jij dit dan wil traceren via mijn IP adres, is er zwaar over.
Tot je e-mailadres heb ik géén toegang. Enkel tot wat nuttig is om na te gaan of er sprake is van dubbelaccounts (wat ook de reden was waarom ik het enkel jaren geleden opzocht, als je het wil weten).
Yeah, sure. Wat een excuus. "Om na te gaan of er sprake is van een dubbelaccount"... Mensen toch... Dan zou je je nog steeds kunnen beperken tot het nakijken of twee accounts binnen dezelfde IP-range vallen. Geen idee waarom je in zo'n geval de eigenaar van een IP-range zou willen opzoeken. Neen, JPV, je hebt moedwillig mijn werkgever willen achterhalen. Niet dat dit laatste een geheim zou zijn, maar het feit dat jij dit absoluut wil opzoeken, met gegevens die enkel voor moderators beschikbaar zijn (IP adressen), doet mij serieus mijn wenkbrouwen fronsen, hoor.
Wie zegt me dat jij mijn werkgever niet gaat informeren als ik hier een vraag over een confilict met mijn werkgever zou posten? Of stel dat ik hier een negatieve uitspraak over mijn werkgever zou posten, wie zegt me dat jij hem niet zou informeren?
Moest een werkgever dergelijke zaken opzoeken van zijn werknemer, ik denk dat jij op je achterste poten zou staan... Twee maten en gewichten? Maar bon, dit is volledig off topic. Ik heb mijn bezorgdheid over het lax omgaan met private info van leden hier, ook aan de webmaster meegedeeld. Het is aan hem om te beoordelen of mijn bezorgdheid al dan niet gegrond is.