De dingen die ik wil doen, doe ik al 7 jaar elke dag en ben dus ook best goed. Dus goed genoeg worden om er m'n beroep van te maken, daar ben ik al.
Je bent pas "goed genoeg", als je er effectief al een aantal jaren goed van kan leven. Zoals ik het nu begrijp is dit nog niet het geval.
Geld is ook niet echt een probleem, heb genoeg gespaard over de jaren om te beginnen.
Ik denk niet dat je zo veel gespaard hebt, dat je een inkomen uit dat kapitaal kan puren. Indien wel: vergeet alles wat VDAB betreft en begin te doen waar je zin in hebt.
De enige reden dat ik deeltijds als vb. huishoudhulp wil werken, is voor het geval ik in het begin verlies maak.
Voila, net wat ik bedoel: als je echt goed genoeg bent in wat je wil doen (goed genoeg om er van te leven), dan was je al enkele jaren bezig en leefde je daarvan.
Die dag begeleiding is, 1) een hele dag voorbereidend werk die ik kwijt ben.
Waarom? Solliciteren moet je toch doen als je aan een job wil geraken. Waarom doe je dat niet op die dag? Daar dient die voor!
2) Stresserend en het absoluut niet waard.
Waarom stresserend? Je bent er toch van overtuigd dat je snel aan een job zal geraken, waarom zou die dag dan stresserend zijn? Ga er gewoon naartoe, luister (of doe alsof) naar wat ze zeggen. Klaar. Ik zie echt niet in waar de stressfactor zit.
Ik begrijp wat hier gezegd wordt en dat het als hulp bedoeld is, maar misschien had ik eerder de situatie beter moeten uitleggen
Ik heb een beetje het gevoel dat je denkt dat je het allemaal wel beter weet dan mensen die je proberen helpen (zowel hier als bij de VDAB). Je bent nog niet echt aan dat begeleidingstraject begonnen en geeft het al geen kans meer... Tja... Ik heb gezegd wat ik denk. Niemand verplicht je hier rekening mee te houden. Succes nog in de zoektocht naar een job en met je webshop!