Thuis met burn-out en werkgever komt 'even op bezoek'

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: Thuis met burn-out en werkgever komt 'even op bezoek'

#16 , 21 jul 2015 14:46

Mariette: informeer u zelf zeer goed over de pestwetgeving in België... Het is niet gemakkelijk, maar het is zeker geen lege doos.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kwispel

#17 , 21 jul 2015 15:01

We zitten niet in Amerika. Hier mag men mensen het leven zuur maken, er heel ver in gaan met weinig tot geen juridische draagkracht.

Ik had zelf ook geen ruggengraat, maar het is verbeterd.

Ik knikte altijd ja, ook al wist ik dat dit verkeerd was, maar ik ben zo opgevoed, ik vind niet dat je met woorden als "schuld" mag gooien naar TS, je kan er iets aan doen, maar dat is een lang en moeilijk proces.
Ik kreeg gisteren nog een telefoon van iemand die ik lang niet had gehoord, een ware manipulator, ik had ook geen woorden op het moment zelf, heb me laten doen terwijl ik gewoon de hoorn had kunnen inhaken.

de reden
Juridisch actief: Nee

#18 , 21 jul 2015 16:40

Ik kreeg gisteren nog een telefoon van iemand die ik lang niet had gehoord, een ware manipulator, ik had ook geen woorden op het moment zelf, heb me laten doen terwijl ik gewoon de hoorn had kunnen inhaken.
heb het hier al gezegd, waarom volg je geen cursus opkomen voor jezelf en meer zelfvertrouwen? paar handige tips kan een wereld van verschil geven.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Turaki

#19 , 21 jul 2015 16:59

het probleem ligt grotendeels bij u zelf.

Niet iedereen is even zelfverzekerd genoeg om dit te kunnen,
ga deze discussie niet voeren, maar u haalt het zelf ook aan.
U durft echt te beweren dat het de schuld is van iemand dat hij niet zelfverzekerd genoeg is? Laten we het nog een stap verder nemen, bent u altijd in staat om assertief genoeg te reageren? Indien ja, proficiat, u bestaat dan niet.

kwispel

#20 , 21 jul 2015 18:11

zo'n cursus ja, je leert dan rationeel wel wat je moet doen ( en meeste wist ik al), maar vorige week stak een groep allochtone jongeren vol agressie me voor in winkel, dan had ik de keuze van een minuut langer te wachten of zeggen: u was achter mij met het risico van een messteek.

CityBird

#21 , 22 jul 2015 01:11

Ik knikte altijd ja, ook al wist ik dat dit verkeerd was, maar ik ben zo opgevoed, ik vind niet dat je met woorden als "schuld" mag gooien naar TS, je kan er iets aan doen, maar dat is een lang en moeilijk proces.
zo'n cursus ja, je leert dan rationeel wel wat je moet doen ( en meeste wist ik al), maar vorige week stak een groep allochtone jongeren vol agressie me voor in winkel, dan had ik de keuze van een minuut langer te wachten of zeggen: u was achter mij met het risico van een messteek.
Er zit blijkbaar een dunne lijn tussen het geven en ontvangen van vooroordelen.

BrechtS

#22 , 22 jul 2015 21:09

Er zit blijkbaar een dunne lijn tussen het geven en ontvangen van vooroordelen.
Wie zegt dat het een vooroordeel is? Misschien was het gewoon een opzettelijke overdrijving op duidelijk te maken dat kwispel zich niet op zijn gemak voelde en niet veilig genoeg voelde om voor zichzelf op te komen. In zijn situatie zou ik hetzelfde hebben gedaan, niet vanwege dat risico en de vooroordelen. Maar omdat allochtonen zich in die situatie beroepen op de uitspraak 'racist' ookal is die niet terecht in die situatie, maar probeer u dan maar te verdedigen he...

Vandebos

#23 , 22 jul 2015 21:13

*zucht*

Kunnen we terugkeren naar de kern van de zaak?

kwispel

#24 , 22 jul 2015 22:33

Ik had het woord "allochtoon" beter weg gelaten. Had evengoed met andere blanke shady characters kunnen gebeuren, waarmee ik bedoelde: als je gevoel rond een persoon of bende niet goed zit, ga je dan lekker assertief doen en zeggen: ik was eerst om één minuut tijd te winnen.

Wat de bazin betreft: ik ken dit type persoon. Ze deinzen nergens voor terug. Waarschijnlijk was je ook geschrokken dat ze er stond. Op zo'n moment ga je niet meteen weten wat je wel en niet mag zeggen.

Terug naar “Andere”