Maakt werkgever misbruik van mij? -ingewikkelde werksituatie

GKimp
Topic Starter

Re: Maakt werkgever misbruik van mij? -ingewikkelde werksitu

#16 , 11 mei 2015 03:21

Ben ondertussen ontslagen.

De hele situatie die ik hier uitlegde maakte mij ziek, mede door een cronisch slaaptekort en de slechte relatie met de directie ben ik er onderdoor gegaan. Tijdens mijn ziekte was ik niet thuis en miste ik een oproep van de inrichtende macht (de stad - stadssecretaris). Waarna ze mij mijn opzeg gegeven hebben. Mijn ziekte is nu nog verlengt maar opzeg periode is wel al lopende.

Door de situatie mag ik volgens personeelsdienst al blij zijn dat het geen ontslag om dringende reden was. En ook de vakbond waar ik naartoe gestapt ben zeggen mij dat het beter is dat ik hier mee akkoord ga. Blijf gemengde gevoelens hebben over het verloop van de situatie, mijn gevoel is dat je niet veel aan een vakbond hebt. Trouwens, ik moet nu in mijn ziekte nog altijd gebouw openen en sluiten of zelf vervanger zoeken. Overige dagtaken zijn wel niet van toepassing, ook hieraan doet vakbond niets

Mijn lidmaatschap zal ook snel gedaan zijn.
Nutteloos

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#17 , 11 mei 2015 07:39

Je verwacht nu toch niet dat een vakbond god is, en dat zij wonderen kan doen, ze moeten zich ook schikken naar de wet en de reglementen, voor wat zouden die anders gemaakt zijn als de vakbonden maar alles mogen en kunnen doen.
Persoonlijk(altijd zelfstandig geweest) vind ik dat de vakbonden uitstekend werk verrichten voor de arbeiders, had men dit maar voor de zelfstandige die meestal in de kou blijven staan door hun vertegenwoordigers.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”