kan je de overeenkomst inscannen (met persoon;lijke gegevens zwartgemaakt)?Situatie:
Een werknemer (bediende) wordt door zijn werkgever verplicht om een opleiding te volgen. De "opleiding" wordt door de werkgever zelf gegeven, en is van bedenkelijke kwaliteit. Dezelfde werknemer werd verplicht om een deel van zijn loon hiervoor af te staan (+/- 9%). Dit alles werd vastgelegd in een onderling document. De werknemer heeft dit getekend omdat hij anders zou ontslagen worden volgens diezelfde werkgever.
De werknemer wordt nu verplicht om deze "opleiding" te volgen na de normale kantooruren. (niet in onderling contract vastgelegd)
Kan de werkgever deze eisen stellen?
Is het mogelijk dat een werknemer verplicht wordt tot het afstaan van een deel van zijn loon?
Behoort het tot de plichten van de werknemer dit na de kantooruren te doen?
In welke mate is deze situatie rechtsgeldig?
Werknemer is niet gesyndiceerd.
Is dit een zaak(je) voor de sociale inspectie?
Dank bij voorbaat voor advies.
mij lijkt het enkel te kunnen door bvb. verlies van een shiftvergoeding maar basisloon inleveren kan volgens mij niet .het zou handig zijn om al een eerste indicatie, advies te kunnen ontvangen
kmo-portefeuille is wss enkel voor externe opleidingen?mij lijkt het enkel te kunnen door bvb. verlies van een shiftvergoeding maar basisloon inleveren kan volgens mij niet .het zou handig zijn om al een eerste indicatie, advies te kunnen ontvangen
maar waarom doet je werkgever geen beroep op de Kmo-portefeuille voor het krijgen van subsidies tot 15000euro
een scholingsbeding word geregeld door art 22bis wao 3/7/1978 indien daarvoor opleidingskosten worden aangerekend aan de werknemer is dit nietig ingevolge art 6 wao
m.i. kan het idd ook niet, maar k zou toch graag eens de overeenkomst zien vooraleer uitspraken te doen over hoe je dit oplost.
gelezen en duidelijk in strijd met de arbeidsovereenkomstenwet. Het gaat ondubbelzinnig om een interne opleiding, het enige waar ik nog over twijfelde.Integrale tekst van de overeenkomst kan ik doorsturen op verzoek.
Mvg,
heb je een leidingevende functie ?
Wat kan desbetreffende werkgever eisen om na de werkuren op kantoor te komen, voor opleiding, etc....