Hoi,
Even een vraag ivm een waarschuwing.
Ik kreeg gisteren, op mail, een officiële waarschuwing van mijn werkgever.
Dit omdat een collega had gezegd dat ik ´aan het slapen´ was op het werk. Dit is echter absoluut niet waar, ik was wel aan het knikkebollen omdat ik vermoeid was, maar zeker niet aan het slapen.
Nu staat er in de brief met de waarschuwing een hele waslijst aan dingen die ik moet gaan veranderen/verbeteren. Maar waar ik voorheen nog nooit op werd aangesproken!
Ik ben trouwens kinderbegeleidster en wordt aangesproken op het feit dat ik ´zeer laattijdig´ antwoord op een mail?! Ik mag geen woord zeggen over mijn eigen kind, niet eens vermelden dat zij bestaat... ik vind dit echt te bizar voor woorden...
Kan dit zomaar? Wat kan ik doen als ik niet akkoord ben met enkele punten ervan?
Hieronder de brief die ik kreeg:
De volgende punten zijn de afgelopen periode meermaals vastgesteld en/of gemeld:
* Het slapen op de werkvloer, wat reeds vaker is voorgekomen en absoluut onaanvaardbaar
is. Dit vormt bovendien een ernstig veiligheidsrisico, onder andere tijdens het geven van
flesjes aan baby’s.
* Een gebrek aan flexibiliteit en het onvoldoende rekening houden met collega’s.
* Een nieuwe klacht omtrent het voeren van privégesprekken aan de deur, waarbij je sprak
over je eigen kind tijdens de werkuren, ondanks eerdere waarschuwingen.
* Het niet correct naleven van de procedure rond inklokken: je dient eerst je persoonlijke
spullen weg te leggen alvorens in te klokken.
* Een zeer laattijdige reactie op een e-mail waarin je werd gevraagd een spoedgesprek in te
plannen.
* Ongepast telefoongebruik tijdens de werkuren, waarvoor je reeds eerder een
waarschuwing hebt ontvangen. Daarnaast hebben wij hierover opnieuw een klacht
ontvangen.
* Het roddelen over collega’s, wat een negatieve invloed heeft op de werksfeer.
* Een gebrek aan samenwerking en inzet op de werkvloer ten opzichte van collega’s, wat
indruist tegen de visie en waarden van .
Wij verwachten dat je deze punten onmiddellijk en blijvend verbetert. Verdere inbreuken of
het uitblijven van verbetering kunnen leiden tot bijkomende disciplinaire maatregelen.
Wij benadrukken dat het in gevaar brengen van kinderen, onder andere door te slapen
tijdens de werkuren, kan leiden tot onmiddellijke beëindiging van de arbeidsovereenkomst.