Medisch onderzoek geannulleer toch betalen

MikeW204
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Medisch onderzoek geannulleer toch betalen

#1 , 11 jun 2025 11:49

Ik werk momenteel als interim bij een bedrijf. Ik moest op medisch onderzoek gaan, maar had toevallig die dag verlof genomen en heb het interim een dag ervoor laten weten dat ik niet naar het medisch onderzoek ga en gevraagd deze te verplaatsen. Zij hebben me gezegd dat dit minstens 48 uur op voorhand verwittigd moet worden en ik deze kost van 75 euro zelf dien te betalen. Kan dit zomaar?

Blaatpraat

#2 , 11 jun 2025 15:18

Hoe lang op voorhand werd u op de hoogte gesteld van dit onderzoek?
Wanneer heeft u aan hun laten weten dat u een dag verlof ging nemen?

MikeW204
Topic Starter

#3 , 11 jun 2025 23:10

De afspraak wist ik een 4 tal weken op voorhand. Ik heb op maandag verlof gevraagd voor vrijdag en ik had een medisch onderzoek op vrijdag. Dit was vastgelegd door het interim. Het verlof heb ik enkel op het werk laten weten.

Reclame

eylis

#4 , 13 jun 2025 11:54

Ik vind het anderzijds eigenaardig dat een derde (het bedrijf ) een afspraak vastlegt en dat u de afspraak moet betalen als u niet op die afspraak opdaagt. U heeft die afspraak niet vastgelegd. En bovendien werkt u er als interim. Dus het contract is tussen het interimkantoor en het bedrijf. Niet met u. Ik heb zo'n praktijk nooit meegemaakt.

father bis

#5 , 13 jun 2025 15:34

Ik vind het anderzijds eigenaardig dat een derde (het bedrijf ) een afspraak vastlegt en dat u de afspraak moet betalen als u niet op die afspraak opdaagt. U heeft die afspraak niet vastgelegd. En bovendien werkt u er als interim. Dus het contract is tussen het interimkantoor en het bedrijf. Niet met u. Ik heb zo'n praktijk nooit meegemaakt.
toch wel eigenaardig dat TS 4 weken van te voren wist van de datum medisch onderzoek. Hij vraagt dan ook op maandag verlof aan voor die vrijdag.
Alle tijd van de wereld om iedereen in te lichten en TS zegt eerder toevallig die vrijdag verlof te hebben genomen.
Heb hier mijn bedenkingen bij.

puttemanp

#6 , 13 jun 2025 21:48

Niet helemaal duidelijk:
Wie heeft de opdracht gegeven voor het medisch onderzoek?
Het interimkantoor (de werkgever) of de klant?

Ik gok het eerste.

P.

Terug naar “Andere”