Overdracht clausule ontbreekt in laatste werkopdracht

nysanysa
Topic Starter
Berichten: 2

Overdracht clausule ontbreekt in laatste werkopdracht

#1 , 28 sep 2022 15:15

Ik werk als zelfstandige via agentschap X bij firma Y.
Ik heb een raamcontract met agentschap X. Daarnaast worden er werkopdrachten aangemaakt. Als een werkopdracht, voor X aantal dagen, op is wordt er een nieuwe werkopdracht aangemaakt.
Bij werkopdracht N, voegt agentschap X een clausule toe genaamd "overdracht". Dit houdt in dat ik mij ertoe verplicht om, indien ik voor het einde van mijn werkopdracht bij firma Y vertrek, de laatste 15 dagen aan 50% van mijn dagtarief te zullen werken en te factureren en dat ik aan "overdracht" doe van mijn kennis.
Bij werkopdracht N+1, is die clausule niet langer aanwezig.
Ik vertrek 10 werkdagen voor het einde van werkopdracht N+1.
Agentschap beweert dat de clausule nog altijd van toepassing is en dat mijn laatste factuur hier rekening mee moet houden!
Ik ga niet akkoord. In het raamcontract staat geen vermelding van deze clausule.
Wat denken jullie? Is deze "fout" aan de kant van agentschap X in mijn voordeel of kan ik van deze fout geen "gebruik" maken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2291
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 sep 2022 16:29

Wat staat er juist in de clausule? Gaat dit over de specifieke opdracht of is dit een extra clausule in addendum bij de originele overeenkomst.

Misschien beter om te citeren, want is soms moeilijk om objectief te lezen als je betrokken partij bent.

Reclame

Terug naar “Andere”