Wisselende uren per week

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

Wisselende uren per week

#1 , 07 aug 2022 22:22

Hallo,

Ik had eens een vraagje. Sinds een jaar werk ik als verkoopster (op interim basis) in een buurtslagerij. In het begin is hier met de baas afgesproken dat ik 30u per week zou werken.

Echter de afgelopen paar weken wordt ik steeds vaker en vaker meer uren per week ingepland. Zo ste ik volgende week ineens 41,50 uur ingepland op 1 week tijd. Dit zonder ook maar enig overleg. Ik heb er geen probleem mee om eens wat extra uren te doen, maar dan wel in samenspraak met mezelf natuurlijk.
Het interimkantoor zegt er ook niets van, dus vind het best vervelend zo. Kan de baas me zomaar meer of minder uren geven naargelang hij dat zelf wilt?
Ik heb overigens gewoon dagcontracten, maar hoor staat wel steeds op dat de gemiddelde arbeidsduur per week 35 uur is...
Kan dit dus zomaar? En hoe pak dit best aan o te voorkomen dat ze me in de toekomst opnieuw, zonder toestemming, zoveel meer uren per week toewijzen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding