failliet verklaard en de curator beweert dat ik geen enkel contract zoals huur , elektriciteit of dergelijke meer op mijn naam mag houden.
Ondanks het feit dat ik momenteel werk als bediende en dus een onbeslagbaar gedeelte van loon ontvang waarmeer ik toch mijn vaste kosten kan betalen.
Wat is wettelijk wat niet
dan wordt het mi tijd dat uw curator zich wat boeken aanschaft om bij te schaven.
een persoonlijk faillissement betekent niet dat u de voetslaaf moet of zal worden van één of andere curator.
Sta op uw strepen. Wat u doet met uw leefloon, faillissementsuitkering of wat ook kortom datgene wat niet
voor beslag vatbaar is daar mag u mee aanvangen wat u wilt. En als een woonst moet huren omdat u de
vorige wegens faillissement bent kwijt geraakt dan kan u dat ook. Ook van toepassing voor de andere
levensnoodzakelijke behoeften. Kan zijn dat electrabel en konsoorten u weigeren maar dan kan u nog altijd
een overeenkomst afsluiten met uw netbeheerder. Als u zelfs kan aantonen dat u goederen bvb een nieuwe
zetel hebt gekocht met uw faillissementsverzekering dan kan zelfs daar mi ook geen beslag worden op gelegd.
Natuurlijk als u morgen een kostuum koopt van Hugo Boss ipv kledij "naar uw status" en hopelijk is die zeer tijde
lijk dan zal men daar wel vragen bij stellen wat toch een beetje evident is. Curators worden mi en zeker in de
persoonlijke faillissementen veel te weinig gecontroleerd op hun doen en laten