Lease auto

Predatorian_be
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Lease auto

#1 , 10 apr 2021 13:43

Als thuisverpleegkundige heb ik deze week in de sneeuw gewerkt, ergo gladde opritten bij de mensen thuis. Tijdens het oprijden van de oprit per ongeluk tegen een betonpaal van de omheining gereden, met als gevolg dat er aan de paal zelf geen schade is, maar de plastic bumper van mijn Toyota lease auto heeft krassen en een scheur van ongeveer 2cm. De auto kan nog perfect rijden op de weg.

Nu wil mijn lease firma en mijn baas dat ik in mijn vrije uren en dus onbetaald een rit maak van 1 uur heen om mijn auto te laten maken in Genk. Dit terwijl er om de hoek een garage is van Toyota.

Is dit de standaard logica?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 10 apr 2021 13:58

Leasefirma werkt niet noodzakelijk met -voor u- lokale dealers of bedrijven


Wat staat er in uw auto-policy ?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 12 apr 2021 00:06

Dit was onder werktijd, met een werkmiddel.
Dus: alles dat met de herstelling te maken heeft, is voor de werkgever (of verzekering/leasing).
Dit wilt ook zeggen dat indien de werkgever aan u vraagt om de wagen naar een bepaalde garage te brengen, deze rit werktijd is.

Zoals Inazuma aanhaalt, hoeft dit niet noodzakelijk de dichtste garage te zijn.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 12 apr 2021 10:06

Zo heb ik jaaaren geleden een leaseauto gehad die de leasemaatschappij gekocht had bij een garage in Boom, waar ook het regelmatig onderhoud diende te gebeuren. Ik woon in Leuven. Na overleg met de lease mocht ik naar een garage in mijn onmiddellijke buurt. Vragen staat vrij, en je kan enkel maar een ja of een nee krijgen.

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#5 , 12 apr 2021 22:03

Lease maatschappijen werken niet voor alles samen met het merk. Zo werken ze voor banden meestal samen met banden centrales en voor carrosserie werk met een aantal grote carrosserie bedrijven. Dus niet noodzakelijk met uw lokale merkconcessionaris.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Andere”