Technisch werkloos (corona) op nieuwe job, wat met eindejaarspremie?

denn1svc
Topic Starter
Berichten: 121

Technisch werkloos (corona) op nieuwe job, wat met eindejaarspremie?

#1 , 24 mei 2020 17:30

Ik ben sinds 20/01 van dit jaar fulltime aan de slag gegaan bij mijn nieuwe werkgever. Van 18/3 tem 24/3 werd ik ziek. Voor deze week viel ik op de ziekenkas terug (corona maatregelen in voege vanaf 11/3). Vanaf 25/3 ben ik dus technisch werkloos wegens overmacht.

Sinds vorige week maandag 18/5 werk ik 1 dag per week, gewoon omdat er nog te weinig werk binnen komt.

Wat met mijn eindejaarspremie? Ik zit in PC200 en ik weet dat ik 6 maanden anciënniteit nodig heb om recht te hebben op een eindejaarspremie. Maar hoe wordt dit geteld in deze uitzonderlijke omstandigheden? Tellen de weken van 1/5de mee voor een hele week anciënniteit? De overige dagen sta ik dus nog steeds op technisch werkloos.

In de CAO van PC200 staat dat het per kalendermaand geteld wordt, maar dit is er vanuit gaande dat men fulltime werkt...

Nog een bijkomstige vraag: Alle bedienden die in dienst zijn op het ogenblik van de betaling, hebben recht op de premie, mits ze een anciënniteit hebben in de onderneming van 6 maanden.
=> Stel dat de eindejaarspremie wordt betaald in het bedrijf op 1/12, dan verlies ik sowieso al 1 maand anciënniteit in de berekening, ook al ben ik eind december nog steeds in dienst?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 mei 2020 20:22

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

denn1svc
Topic Starter
Berichten: 121

#3 , 09 jun 2020 10:23

hoe zit dat met met de telling van de eindejaarspremie? Als ik één dag technisch werkloos ben in een maand, telt die maand dan niet meer mee voor de berekening van de eindejaarspremie?

Reclame

Terug naar “Andere”