Combinatie tijdskrediet zelfstandige in bijberoep?

fred3
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Combinatie tijdskrediet zelfstandige in bijberoep?

#1 , 31 mar 2020 14:34

Hallo,

ik heb een vraagje over de combinatie van enkele losse, zelfstandige opdrachten in combinatie met tijdskrediet.

Mijn situatie: ik werk 4/5 bij een Belgische privébedrijf, tijdskrediet met motief (zorgen voor jonge kinderen). Nu weet ik dat je dit in principe niet mag combineren een zelfstandige activiteit in bijberoep, tenzij je al meer dan een jaar zelfstandig was vóór het begin van het tijdskrediet (wat bij mij dus niet het geval is).

Nu heb ik van een (Nederlandse) firma de vraag gekregen om enkele losse opdrachten te doen (copywriting en redactioneel werk), 1 of 2 keer per maand. Ik zou dit graag doen, niet voor het geld (verwaarloosbaar), maar omdat het leuk is. Nu vroeg ik mij af of ik nog een mogelijkheid over het hoofd zie waarop dit toch zou knn worden gecombineerd. Mijn tijdskrediet opzeggen om gewoon 4/5 te gaan werken, is geen optie. Dan is het loonverlies te groot en kom ik in de problemen (die paar losse opdrachten zouden dat verschil nooit kunnen goedmaken). Mss dat er wel ergens een omweg bestaat omdat het om een Nederlandse werkgever gaat die de opdrachten geeft.

Ik hoor het graag.

Groeten!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding