Samenwonende 1 op mutualiteit 1 wilt ibo contract doen.

Zipke
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Samenwonende 1 op mutualiteit 1 wilt ibo contract doen.

#1 , 05 nov 2019 22:18

Hallo mijn vriendin zou graag een ibo doen ,als wat zij gestudeerd had maar niet afgemaakt. Nu is mijn vraag wat houd dat in voor mij als invalide.? Zij kan geen stempelgeld trekken omdat .ze nooit in orde was .dus krijgt zij voor de ibo contract een vervanging dop van RVA dat weet ik van mijn ibo .Maar wat houd dat dan in voor mij ,aub .want de mutualiteit zegt als zij werkt mijn uitkering naar beneden gaat. Maar telt dat ook aub voor een ibo .omdat zij nu momenteel, ten laste van mij staat . Of kan zij direct ibo starten aub.ik leg het eerlijk uit omdat ik anders niet al de kosten kan dragen, als ze mij naar beneden halen. En het is al zo nipt om te leven. Maar ik zou graag uitleg hebben. Zodat zíj zelf kan beslissen in haar keuze aub.en punt 2 heeft dit ook effect op onze sociale huurwoning aub? Mutualiteit zegt mag niet over 1000 EUR bruto per maand. Maar wat is dat? Dus gaat ons dit in problemen brengen. Of gaan we toch een centje meer hebben. Want mijn dokters en onderzoeken zijn zo duur .En ik moet nog mijn invalide punten krijgen. Ik wil terug niet Juist rijst moeten eten en in de kou zitten. En 100 euro om te eten met 2 30 dagen .Daarom vraag ik het hier .niemand kan het mij uitleggen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 nov 2019 09:25

Een IBO contract is het statuut van werkzoekende, je heeft geen arbeidscontract, na de opleiding krijg je een contract van bepaalde duur, dit is de tijd die je van IBO heeft gehad, en dit is dan wel een arbeidscontract .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”