Vakantiegeld tijdens ziekte

Jill38
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vakantiegeld tijdens ziekte

#1 , 20 sep 2017 02:42

Ik ben sinds 2015 arbeidsongeschikt, dus invalid op dit moment. In 2016 heb ik iets in de €200 vakantiegeld ontvangen. Dit jaar heb ik niets ontvagen. Maar vandaag staat er opeens 2 keer een bedrag in de €1000 op mijn rekening gestort door de RJV, als mededeling vakantiegeld 2016 bij de ene, en vakantiegeld 2017 bij de andere. Dus in totaal in de €2000 ontvangen vandaag.

Enerzijds wist ik niet dat je tijdens ziekte ook recht hebt op vakantiegeld? Kan dat wel?
En anderzijds; hoezo krijg ik dat nu pas gestort en waarom voor 2 jaar?

Mag ik blij zijn? Of gewoon afwachten? :shock:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Skoldt
Berichten: 159

#2 , 20 sep 2017 08:20

In principe is ziekte gelijkgesteld voor berekening van vakantiegeld gedurende 12 maanden. Uw arbeidsongeschiktheidsperiode start in 2015 en loopt door tot in 2016, dus zit u met gelijkstelling. Vakantiegeld 2016 is berekend op prestaties (en gelijkstelling) van 2015. Vakantiegeld 2017 is berekend op prestaties (of gelijkstelling) van 2016. Dus volgens mij correct dat u vakantiegeld krijgt voor 2 jaar.
De reden waarom dit nu pas is betaald ontgaat mij ....

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 sep 2017 08:27

Als je nog meer wil weten ga met je identiteitskaart en kaart lezer een naar de website van het jaarlijks verlof en daar zie je heel je dossier .

https://www.rjv.be/nl
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”