Max aantal werkuren overschrijden

pieter90
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

Max aantal werkuren overschrijden

#1 , 18 aug 2017 19:17

Hoi,

Van mei tot december mag ik blijkbaar maar 1400 uur werken in mijn bedrijf. Aangezien ik steeds ong 45uren weken doe of iets meer mag ik vanaf september maar 21u per week nog effectief werken, want bij overschrijding van die 1400 uur moet baas deze uitbetalen als overuren aan 150procent zegt hij.

Mijn vraag is of dat ik de dagen dat ik thuis ben bijvoorbeeld 1 of 2 dagen per week als interim kan gaan werken in de productie bv, hierdoor heb ik bepaalde dagen een dubbel loon (recup op huidig werk en loon via interim) kan dit of heeft dit nadelige gevolgen voor mij qua belastingen of andere zaken aangezien ik deze 1400 uur dan wel ruim overschrijdt.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 aug 2017 19:20

Als je dit interim werk niet bij je baas doet kan dit.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

pieter90
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 aug 2017 11:03

Bedankt voor het antwoord. En moet ik dan niet veel meer belastingen betalen omdat ik die 1400 uur, ook al is dat bij andere werkgever, overschrijdt? Of heeft dat daar niks mee te maken?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 aug 2017 11:12

Dit geeft er niks mee te maken, je zal bij die andere werkgever ook bedrijfsvoorheffing afgetrokken worden zoals bij je gewone werkgever.

Ik begrijp ook je werkgever 50% extra bij overuren is een zeer groot pak geld is, 30 a 50 jaar geleden was dit in het zwart, maar dit kan nu niet meer.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 23 aug 2017 16:04

Als je dit interim werk niet bij je baas doet kan dit.

Interimwerk doe je toch voor het interimbureau? En als dit nu toevallig ook eens voor die eerste werkgever gebeurt ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 aug 2017 16:15

Als je dit interim werk niet bij je baas doet kan dit.

Interimwerk doe je toch voor het interimbureau? En als dit nu toevallig ook eens voor die eerste werkgever gebeurt ?
Ik heb nooit den braafste geweest en heb er veel kantjes afgelopen, en in normale omstandigheden weet men dit niet en men zal daar geen controle op doen, maar dit is niet koosjer!

En ik zeg wel in normale omstandigheden, want dit is geen toeval, dit is de 50% verhoging omzeilen, en ja er zijn zeer veel manieren om deze wettelijk te omzeilen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

pieter90
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 sep 2017 13:54

In plaats van 2 jobs heb ik mijn ontslag gegeven met opzegtermijn van 6 weken die ik volledig thuis mag blijven in recup/adv en dus betaald.

Ik kan onmiddellijk ergens anders starten maar ik denk dat het beter is om te wachten tot na die 6 weken en geen overlap van 2 voltijdse contracten/lonen.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#8 , 08 sep 2017 17:47

en geen overlap van 2 voltijdse contracten/lonen.
waarom?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

pieter90
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#9 , 12 sep 2017 21:27

Omdat het samengestelde loon dan te hoog wordt waardoor ik in een hogere belastingsschijf val. En verlof kan ik goed gebruiken.

berenod
Berichten: 942

#10 , 13 sep 2017 07:46

Grote misconceptie.
Meer werken en meer loon heeft geen effect op de belastingen die je op het gedeelte loon dat je zonder dat extra werk zou betalen.

Wat wel correct is, is dat dat extra werk zwaar belast zal worden!
Maar meer werk is altijd meer loon.

Wat wel al eens voorvalt, bij bijvoorbeeld een kleine loonsvehoging, is dat de voorheffing stijgt waardoor je hetzelfde, of zelfs iets minder netto hebt elke maand.
Dit wordt uiteindelijk gecompenseerd bij je jaarafrekening/aanslagbiljet, waar men de exacte berekening gaat doen en je dan wat meer gaat terugtrekken (of minder moet bij betalen).

Aan het einde van de rit, meer bruto is altijd meer netto!

pieter90
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#11 , 13 sep 2017 08:11

Dat begrijp ik, ik bedoel dat bij mijn eerste werk 2000 bruto bv 1400 netto wordt, en bij mijn 2e werk 2000 bruto bv 1100 netto wordt.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#12 , 13 sep 2017 09:09

Fout je rekend je 16 percent verlofgeld en je einde jaars premie niet mee
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#13 , 13 sep 2017 10:21



Aan het einde van de rit, meer bruto is altijd meer netto!
tenzij voor de 128 000 mensen met een klein pensioen waarvoor een schijf voorzien is van 100% + gemeentebelasting
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Andere”