Vaderschapsverlof tijdens uitbetaalde opzegperiode

SnIpY
Topic Starter
Berichten: 49

Vaderschapsverlof tijdens uitbetaalde opzegperiode

#1 , 17 mei 2017 22:55

Ik ben recentelijk ontslaan met uitbetaling van mijn opzegperiode. Ik hoefde dus geen prestaties meer te verrichten.

Nu vroeg ik me af hoe dat gaat als ik tijdens die uitbetaalde opzegperiode mijn vaderschapsverlof zou opnemen. Hoe gaat dat in zijn werk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 mei 2017 10:10

is de arbeidsovereenkomst verbroken?

denk dat het je niet te doen is om het verlof maar wil proberen om een tweede inkomen te hebben en die vlieger zal op deze manier niet opgaan.
als de arbeidsovereenkomst is verbroken en je wil een tweede inkomen kan je daar ook voor gaan werken en dit is dan wel wettelijk in orde
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

SnIpY
Topic Starter
Berichten: 49

#3 , 18 mei 2017 17:46

is de arbeidsovereenkomst verbroken?

denk dat het je niet te doen is om het verlof maar wil proberen om een tweede inkomen te hebben en die vlieger zal op deze manier niet opgaan.
als de arbeidsovereenkomst is verbroken en je wil een tweede inkomen kan je daar ook voor gaan werken en dit is dan wel wettelijk in orde
Ja de arbeidsovereenkomst is verbroken.

Graag geen vooroordelen ;-). Ik heb al een andere job die binnenkort start. Aangezien het vaderschapsverlof 3 dagen door de WG wordt betaald en 7 dagen door het ziekenfonds, wil ik niet mijn nieuwe werkgever daarmee belasten.

Ik ging ervanuit dat vaderschapsverlof de arbeidsovereenkomst opschort, maar hoe werkt dat dan met een be-eindigde overeenkomst die uitbetaald wordt?

Reclame

Terug naar “Andere”