Jaarlijks verlof afgenomen

Crysta
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Jaarlijks verlof afgenomen

#1 , 27 jul 2016 21:14

Hallo,
Na 17 jaar op hetzelfde werk heb ik een andere job gevonden. Mijn laatste 2 weken van mijn opzeg was ik ziek waarvan er 3 dagen jaarlijks verlof waren.
Nu heb ik controle gekregen en te laat gezien.. Dus eigelijk was ik dan onwettig afwezig.
Mijn loon heb ik gekregen maar mijn 3 dagen jaarlijks verlof ben ik kwijt die heb ik volgens hun opgenomen... Kan dit zo maar? Bij ziekte krijg je toch je verlof terug?
Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 28 jul 2016 09:20

Is te zien wat er eerst kwam: je ziekte of je verlof.

Als je ziek wordt tijdens je verlof, is "verlof" je eerste gekende afwezigheid, en blijft deze van toepassing.
Ook al je ziek wordt op de eerste dag van je verlof.

Omgekeerd: als je ziek bent, en vanaf de 2e dag ziekte staat er verlof gepland, krijgt de ziekte voorrang, en krijg je je verlofdagen terug.

JPV

#3 , 28 jul 2016 10:12

als je 3 dagen jaarlijks verlof lagen na de datum dat je op controle moest en vooraleer je de controle terug liet plaatsvinden of een nieuw ziektebriefje indiende, heb je effectief verlof genomen.

Die dagen waren immers aangevraagd én wettigen je afwezigheid op die dagen.

Reclame

Crysta
Topic Starter

#4 , 28 jul 2016 10:37

Mijn verlof was gestart van maandag tot en met woensdag. De controle was maandag en ik moest dinsdag morgen mij aanmelden. Wat niet gebeurd is. Doordat ik buitenland zat. Waarvan ze op de hoogte waren, maakt dit enig verschil?

JPV

#5 , 28 jul 2016 10:59

Als men wist dat u in het buitenland zat (en u dat kan bewijzen), was u niet ongewettigd afwezig, maar had men de controlegeneesheer naar uw vakantiebestemming moeten sturen (het adres moest u dan natuurlijk bezorgen aan uw werkgever op voorhand). Tenzij u de woning niet mocht verlaten, dan moest u natuurlijk op uw domicilie verblijven.

Als u niet kan bewijzen dat men wist dat u in het buitenland was op adres X, was u "niet ziek" op maandag, dinsdag en woensdag, een onwettig afwezigheid echter gedekt door uw verlof op die dagen. U was dus maandag-woensdag niet onwettig afwezig.

Crysta
Topic Starter

#6 , 28 jul 2016 11:44

Okee, bedankt voor de snelle reactie!!

Terug naar “Andere”