kan mijn werkgever zelf mijn verlof kiezen?
Het bedrijf sluit niet en mijn werkgever heeft mij 2 werken verlof gegeven in september zonder overleg met mij.
Kan ik dit weigeren? Ik zou dit liever later nemen.
wat staat er in het arbeidsreglement?kan mijn werkgever zelf mijn verlof kiezen?
Het bedrijf sluit niet en mijn werkgever heeft mij 2 werken verlof gegeven in september zonder overleg met mij.
Kan ik dit weigeren? Ik zou dit liever later nemen.
Neen, ik heb dit nog niet zelf gedaan. Ik heb een goede werkgever, namelijk de staat, waar men geen zo'n beslissingen neemt. Het is echter wel een mogelijkheid wanneer er niet tot een consensus kan gekomen worden. Let wel de sociale inspectie kan de beslissing ook niet eenzijdig opleggen, doch zij kunnen er wel voor zorgen dat het arbeidsreglement nageleefd wordt.hebt u dat al eens gedaan?dan kan eventueel de tussenkomst worden gevraagd van de sociale inspectie
een werkgever mag 20 keer (en meer) weigeren indien hij een goeie reden heeft die de belangen van een werknemer te boven gaan. Hij moet wél het recht op verlof respecteren, dus een situatie zélf creëren waardoor geen verlof genomen kan worden, is ook niet terecht.Naar gelang het bedrijf m.a.w. wat het bedrijf doet kan de werkgever tot 2 keer toe een verlofaanvraag weigeren om zo de goede gang draaiende te houden. Uiteraard mag hij een derde keer niet weigeren.
spijtig, want dan had je geweten dat ze vrij machteloos zijn indien een werkgever het been stijf houdNeen, ik heb dit nog niet zelf gedaan.hebt u dat al eens gedaan?dan kan eventueel de tussenkomst worden gevraagd van de sociale inspectie
Dan hebben we weer iets bijgeleerd. Ik ken de regelgeving doch kom hier amper mee in aanraking. Merci voor de feedback.spijtig, want dan had je geweten dat ze vrij machteloos zijn indien een werkgever het been stijf houdNeen, ik heb dit nog niet zelf gedaan.
hebt u dat al eens gedaan?
Art. 63. De paritaire comités kunnen beslissingen treffen omtrent de datum van de vakantie en de eventuele verdeling ervan. De Minister van Sociale Voorzorg moet ten laatste op 31 december van het jaar dat datgene voorafgaat waarin de vakantie moet worden genomen, over deze beslissingen worden ingelicht.
Indien het paritair comité zijn beslissing op genoemde datum niet heeft meegedeeld, mag de ondernemingsraad omtrent ditzelfde object beslissingen treffen. Bij ontstentenis van ondernemingsraad of indien de ondernemingsraad geen beslissing heeft getroffen mogen de regelingen op het vlak van de onderneming getroffen worden tussen de werkgever eendeels en de syndicale afvaardiging anderdeels of bij ontstentenis van deze laatste, de werknemers. Indien op deze verschillende vlakken geen beslissing wordt genomen, worden de regelingen getroffen bij individueel akkoord tussen de werkgever en de werknemer.