Werkgever komt beloftes niet na

springordijn
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Werkgever komt beloftes niet na

#1 , 12 apr 2016 17:37

Beste,

op mijn huidig werk is mijn werkgever (tevens een kameraad van mij) mij komen lobbyen bij een andere werkgever.

Bij de gesprekken om te veranderen van job werd er mij veel beloofd en is er mij o.a. een firmawagen contractueel vastgelegd.

* Ik heb sinds 11 maand nu altijd mijn eigen wagen gebruikt, wel met een tankkaart getankt van de werkgever, +- 16000 km.
* ik ben contractueel technisch bediende, ik heb reeds meer dan 200 overuren opgebouwd
* er werd mij mondeling tot 2 maal toe opslag beloofd maar die heb ik niet verkregen

Ik heb die problematiek schriftelijk aangekaart bij mijn werkgever, na meer dan 10 dagen dat mijn baas mij heeft genegeerd zijn we in gesprek gegaan. Tijdens het gesprek moest ik mijn gsm afzetten en heeft hij het gehele gesprek opgenomen, het is een echt engeltje mijn baas op het gesprek (hij is nl. zeer mondig en kan makkelijk 2 uur volpraten over een kurkentrekker)
Zijn antwoorden:
* Ik heb nooit gevraagd aan jou om overuren te doen
* Ik heb je nooit gevraagd je auto te gebruiken
* als het moment er is zou ik je opslag aanbieden (ik heb hier namelijk wel ene mail van hem gericht aan het sociaal bureau om mijn loon te verhogen, echter kwam dit bruto voor hem te duur uit)

Nu ik ben het beu, de dokter heeft mij met een burn-out thuisgezet, raar dat het met mij zo ver is kunnen komen eerlijk gezegd, ik ben de laatste 10 jaar geen dag ziek geweest)

Ik heb met mijn cv ook geen moeite gehad om ander werk te vinden waar de voordelen, firmawagen, degelijk loon, max 8.5 u per dag werken met glijdende uren in functie van mezelf en het bedrijf gegarandeerd te krijgen.

Nu sta ik op het punt maandag mijn ontslag te gaan indienen, nu zit ik nog met de volgende problemathiek:

* Wat met al mijn overuren, ik heb deze allemaal mooi in een lijst staan, en aan welk project ik bezig was. Kan ik hier nog iets mee aan wanneer ik ontslag heb genomen of dien ik hier een compensatie te vereisen voor ontslag?
* Ik heb gehoord dat ik een financiële compensatie zou kunnen krijgen voor al mijn gereden kilometers, dit heeft mij veel geld gekost, onderhoud, waterpomp kapot door vele korte ritjes.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15940
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 apr 2016 19:37

Wat staat er op papier ??

En getekend door je werkgever, anders is het zijn woord tegen het uwe.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”