Meestal bellen ze hem te pas en te onpas.
Tja, mij durven ze ook al eens bellen op momenten dat het echt niet past en ik niet aan het werk ben. Part of the job in mijn geval...
Zijn verantwoordelijke heeft dinsdag de planning veranderd. Ze had hem op dat ogenblik gewoon een smsje kunnen sturen met de melding: Bekijk uw planning, het is veranderd.
Hangt er allemaal vanaf hoe er met die planning omgegaan wordt. Mijn vriendin is verpleegkundige en wordt verwacht elke dag, voor het naar huis gaan de planning van de volgende dag te bekijken, omdat tot op het laatste moment kan veranderen... Als zij dit niet doet en niet opdaagt op een moment dat ze moet werken, zal ze telefoon krijgen waar ze blijft, en worden de uren dat ze te laat is niet betaald...
Hij heeft geen GSM van het werk, dus ik denk niet dat hij verplicht bereikbaar moet zijn via GSM.
GSM van het werk hebben is geen voorwaarde opdat een bedrijf met u kan overeenkomen om bereikbaar te zijn. In de meeste gevallen wordt er echter wel een vergoeding voorzien als je bereikbaar moet zijn buiten de werkuren.
In zijn arbeidscontract staat ook niet dat hij steeds bereikbaar moet zijn.
Verwar "bereikbaar" zijn niet met "op de hoogte zijn van de werkplanning". Dit zijn twee verschillende zaken: als de werkplanning bijvoorbeeld uithangt op het werk en er is overeengekomen dat werkenmers deze moeten raadplegen om te zien wanneer ze moeten werken, dan moeten ze dit zo doen en niet verwachten dat wijzigingen telefonisch doorgegeven worden. Maar nogmaals: hangt allemaal af van wat er afgesproken is...
Ze proberen mijn vriend al jaren weg te pesten door dit soort van "trukjes", maarja, dat is moeilijk te bewijzen. We hebben al verschillende gesprekken gehad met de vakbond en die verantwoordelijke, maar ze blijven hervallen in hun "sleche" gewoontes.
De topic wijzgt dus naar ééntje over pesten op het werk?