vakantiedagen

Moontje
Topic Starter

vakantiedagen

#1 , 20 dec 2015 14:23

Op 7 december heb ik een operatie moeten ondergaan. Normaal zou ik na 1 maand volledig hersteld moeten zijn.
Het bedrijf waar ik werk heeft een collectieve sluiting tussen kerstmis en nieuwjaar. Doordat deze dagen in mijn ziekte vielen, mocht ik deze dagen na mijn ziekte nemen van mijn werkgever.

Helaas zijn er complicaties bijgekomen en moet ik volgende week een 2de operatie ondergaan. Hierdoor zal ik dus 1 maand langer afwezig zijn dan voorzien. Hierdoor zal ik dus 1 maand op de ziekenkas komen. Ben ik dan mijn verlofdagen kwijt of kan ik deze nog opnemen? Mijn baas maakt hier geen punt van. Mij is dit niet duidelijk omdat het een nieuw jaar is.

Alvast bedankt voor de reacties.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 dec 2015 14:54

de ziekenkas zal voor de dagen je nog recht hebt op verlof in december geen uitkering uitbetalen, best kan je een document van je werkgever afleveren aan je ziekenkas met het resterende aantal dagen recht op jaarlijkse vakantie, anders loopt de uitbetaling van uw ziekte-uitkering vertraging op
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Moontje
Topic Starter

#3 , 20 dec 2015 15:14

Bedankt voor de snelle reactie. Mijn excuses maar ik was niet helemaal duidelijk.
In de maand december heb ik nog gewaarborgd maandloon. Dit tot 7 januari. Ik heb me pas ziek gemeld op de dag van de operatie.
Van mijn werkgever mocht ik deze dagen overdragen naar volgend jaar en deze dagen achter mijn ziekte nemen. Ik ging er vanuit dat ik dus niet in de ziektewet zou komen. Door pech nu dus wel. Van mijn baas mag ik ze nog steeds nemen ook al zal ik 2 maanden afwezig zijn. Echter is het mij dus niet duidelijk hoe de ziekenkas hierover denkt omdat het verlofdagen van een vorig jaar zullen zijn.

Reclame

jefke007

#4 , 20 dec 2015 16:32

als je gewaarborgd loon hebt tot 07-01-2016 kan het ziekenfonds voor 2015 geen vakantiedagen aanrekenen
als je voor 04-12-2016 terug genezen bent gaat ziekenfond voor 2016 ook geen vakantiedagen aanrekenen

de reden

#5 , 20 dec 2015 20:57

je werkt toch in belgie hé?

jaarlijks verlof is in de privé niet overdraagbaar

kb 30/3/1967
Art. 64.Navolgende regels zijn van toepassing zowel voor de collectieve maatregelen als voor de individuele akkoorden :
1° de vakantie moet worden toegekend binnen de twaalf maanden die op het einde van het vakantiedienstjaar volgen;
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

jefke007

#6 , 20 dec 2015 22:22

Sommige werkgevers staan dat toch toe , die overdracht

Moontje
Topic Starter

#7 , 21 dec 2015 00:17

Dank je wel voor jullie reacties.
Mijn verlof mag idd overgedragen worden. Ik mag dus concluderen dat ik een superbaas heb :)
Ook fijn om te weten dat ik deze dagen niet verlies. Bedoeling is om in februari terug aan de slag te gaan.

Fijne feestdagen allemaal!

de reden

#8 , 21 dec 2015 02:29

Terug naar “Andere”