JPV, en enig idee hoeveel werkuren het kost om een extra budget van een paar duizend euro erdoor te krijgen? Ik denk daarbij aan:
- Voorbereiden van het dossier (hoeveel personen werken eraan?)
- Presenteren van dit dossier (hoeveel personen zitten er bij die presentatie?)
- Bespreken door het management (wat kost een manager in een multinational per uur?)
- Etc...
Dus het kan voor het bedrijf mogelijk efficiënter zijn dat een afdeling die laatste paar duizend euro toch nog opsoupeert (en wees eerlijk: dit wordt besteed aan dingen die ook gebruikt zullen worden, maar inderdaad misschien niet noodzakelijk zijn. Maar echt "weggegooid geld" is dit meestal niet), dan dat ze er het jaar daarna moeten voor gaan pleiten.
Anyway, ik kan me voorstellen dat het management van het bedrijf waar Didier werkt, zou kunnen geïrriteerd geraken als Didier alles in vraag stelt en overal een kritische blik op werkt. Een kritische blik is positief, maar "met mate". Echt ALLES in vraag stellen, komt zeer negatief over.
Ik was inderdaad misschien te kritisch en dat kwam negatief over, ik geef dat toe, maar anderzijds worden er echt wel domme beslissingen genomen.
Zo hadden we een database/rapporteer systeem. Ik diende hierin rapporten te maken en die werden dan upgeload naar de database/server. Op een gegeven moment beslist men om hiermee te stoppen en over te stappen naar een nieuw systeem. Alvorens het nieuwe systeem operationeel was had men het oude al afgesloten. Ik diende op dat moment nog zo een 200 rapporten te maken en heb dit toen vermeld tegen mijn manager. Hij: Ik zal dit wel opnemen met het hoofdkantoor. Geen reactie, geen reply. Nadien in 2015 tijdens evaluatie: slechte score omdat ik die rapporten niet gemaakt had. Gelukkig is die man ondertussen ontslagen. Als je zijn cv bekijkt; houdt hij het niet langer dan 2 jaar vol in het zelfde bedrijf.
Ik heb nu geleerd om gewoon mijn mond te houden en mij niks meer aan te trekken van de beslissingen die worden genomen.