tijdskrediet

tigerlily
Topic Starter

tijdskrediet

#1 , 02 dec 2015 13:10

mijn man en ik waren van plan om eind 2016 een drie a viertal maanden tijdskrediet te nemen om vrijwilligerswerk te gaan doen in het buitenland.
De werkgever van mijn man keurde zijn aanvraag om loopbaanonderbreking zonder motief goed. Omdat ik in de openbare sector werk val ik onder het stelsel van tijdskrediet, en kennelijk mag er slechts 5% van het personeel gezien over de gehele firma tegelijkertijd tijdskrediet opnemen. Om die reden is er nu helaas al een wachtlijst die op dit moment tot mei 2020 loopt.
Ik kan de aanvraag ook pas doen vanaf 6 maanden voor ik het normaalgezien had willen opnemen, dus dit wil zeggen dat ik pas in maart 2016 een aanvraag kan doen, tegen die tijd zal de wachtlijst nog verder uitgebreid zijn... met andere woorden: we kunnen onze plannen vergeten :cry:
Onbetaald verlof is ook geen optie, dat wordt niet goedgekeurd. Mijn enige optie is ontlag nemen en achteraf terug in dienst komen, maar daar kan geen garantie op gegeven worden, plus verlies van verlof het volgend jaar, ancienniteitsvoordelen... Ik vind dat ook een heel drastische beslissing en hoop toch nog een andere oplossing te vinden...
ik probeer het daarom hier even, alvast bedankt...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 02 dec 2015 13:43

zeker dat je in de openbare sector werkt? Want in de openbare sector heet het net geen tijdskrediet, maar loopbaanonderbreking. En dan spreekt men ook niet over een firma...

Heb je kinderen? dan is ouderschapsverlof (zonder uitkeringen) een mogelijkheid.

tigerlily
Topic Starter

#3 , 02 dec 2015 14:09

inderdaad ik bedoelde privé sector, mijn vergissing :-)
nee geen kinderen en ook geen kinderwens.

Reclame

JPV

#4 , 02 dec 2015 19:24

dan wel een kinderVERwens ;). Enige optie is die 5%-regel te laten bekijken, of die correct berekend is en er geen uitzonderingen in een bedrijfs-CAO staan). Je bent wss nog niet oud genoeg om van eindeloopbaan-tijdskrediet te kunnen genieten (aan je nickname te zien)...

Terug naar “Andere”