Jij schrijft hier toch zelf "en niet werk tijdens het roken"het is zo dat ik rook tijdens het werken buiten en niet
werk tijdens het roken ...
.
Dus mag hij de uren aftrekken.
probeer met je werkgever overeen te komen, en vraag om 10 minuten per dag maar af te trekken, iedereen weet hier dat in de horeca de werkgevers ook geen heiligen zijn, en je kan hem er ook eens over aan spreken, over het reilen en zeilen in de horeca, het ene plezier is het andere waard.
Hoe worden je overuren betaald ?
Officieel ??
Denk het niet hé !
Dat mag helemaal niet: je mag nooit roken tijdens het werk.ons keuken is een rookvrije plaats, wij zitten in het park. ik moet vaak vb vuilzakken persen en naar ons container brengen wat allemaal buiten gebeurd. buiten ons service. De meeste tijd dat ik rook ben ik aan het werken buiten. wat door zowel klanten als collega's kan bevestigt worden.
ok maar dat wil dan nog niet zeggen dat ze 30min aan rookpauze mogen aftrekken, aangezien wij recht hebben op een kwartier betaald pauze volgens de wettelijke bepalingen, dit komt erop neer dat je iedere zes uur een pauze van minstens een kwartier moet krijgen.Dat mag helemaal niet: je mag nooit roken tijdens het werk.ons keuken is een rookvrije plaats, wij zitten in het park. ik moet vaak vb vuilzakken persen en naar ons container brengen wat allemaal buiten gebeurd. buiten ons service. De meeste tijd dat ik rook ben ik aan het werken buiten. wat door zowel klanten als collega's kan bevestigt worden.
Volgens de werkgever werken rokers dus maar 7.5 uur per dag? Men zou kunnen de rookpauzes noteren en die uren extra presteren? Dat geldt dan uiteraard ook voor rookvrije koffiepauzes.
je spreekt jezelf tegen. Rook je tijdens het werken, dan kan ben je aan het werken tijdens het roken.het is zo dat ik rook tijdens het werken buiten en niet
werk tijdens het roken ....
ja, en dat is onbetaald.er staat niets van pauzes vermeld in ons arbeidsreglement hebben wij dan geen recht op een kwartier ?
je zegt dat je geen pauzes krijgt, wanneer rook je dan? Dat is per definitie een rookpauze...Dat mijn collega's waaronder ook mijn vrouw aan 30 minuren zit terwijl ze altijd aanwezig was de uren dat ze er moest zijn. dat er hoe dan ook uren van ons word afgetrokken terwijl wij geen pauzes krijgen, zelfs niet voor te eten na 11 uur aan het stuk werken.
Tja, het is dat of zeveren over hoe lang de pauze nu eigenlijk was, lijkt mij een simpele keuze.kan wel maar is volgens de werkgever te moeilijk als men ons uren moet uitrekenen ....Witte kassa? Kan u dan niet prefect de effectieve pauze registreren?
wat door een ex-collega kelner gebeurd.
jammer allemaal, spijtig dat we zo op ons hoofd moeten laten kakken , wettelijk doen ze er blijkbaar niets mis mee, 13 uur per maand is gewoon niet normaal. een roker zou op een jaarbasis 2.75 dagen afwezig zijn door het roken. dat komt zowat neer op 15 uur volgens mijn uurregeling op jaarbasis.Duidelijk te lezen dat de meeste mensen hier nog nooit in de horeca hebben gewerkt. Uitbuiting en besparing op de rug van de werknemers tot en met! Dit systeem gaat niet alleen over het roken. Ik werkte 10 uur aan 1 stuk zonder pauze. Toen ik ( eindelijk ) mijn beklag deed MOEST ik pauze nemen tijdens de avonddienst dus mijn collega's moesten mijn werk doen Gevolg: collega's kwaad op mij en ik heb nooit geen pauze meer gevraagd