Mobiliteit of werktijd?

zworba1
Topic Starter

Mobiliteit of werktijd?

#1 , 13 sep 2015 18:19

Ik rij een half uur naar het werk en van daaruit soms een uur naar de klant. Waarna pas dan de werktijd ingaat waardoor ik soms hele lange dagen heb maar echter 8 uur betaald wordt in werktijd. Nu lees ik onderstaand artikel en vroeg mij af of dit effectief alles zal veranderen en wanneer.

http://www.demorgen.be/economie/europee ... -a2453735/

Alvast bedankt voor uw antwoord!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 13 sep 2015 21:46

Welk paritair comité? Speciale reden waarom je eerst naar werk rijdt en niet rechtstreeks?

zworba1
Topic Starter

#3 , 13 sep 2015 23:46

Op dit moment 322 als interim. De bedoeling is van "later" een auto te krijgen en dan van thuisuit te vertrekken. Als dat ooit gebeurd dan kan ik maximum 2 uur verliezen.
Ik werk als alarmtechnieker en heb dus nog steeds geen mobiliteitsvergoeding gezien. Vrij vervelend aangezien mijn interim contract zo gezegd van 8 tot 16u30 is.
Ik moet eigenlijk ook vermelden dat ze aan mij vroegen om rechtstreeks naar de klant te rijden of naar de carpool wat ik nu altijd weiger.

Reclame

JPV

#4 , 14 sep 2015 07:08

welk paritair comité heeft het bedrijf waarbij je werkt?

Turaki

#5 , 14 sep 2015 09:02

welk paritair comité heeft het bedrijf waarbij je werkt?
Uitspraak van het hof lijkt mij deze vraag overbodig te maken. Enige dat kan meespelen is indien men regelmatig op een andere locatie moet zijn, waardoor deze de feitelijke werkplaats wordt (vanaf 100 dagen, meende ik begrepen te hebben).

JPV

#6 , 14 sep 2015 09:41

Toch wel hoor, die vraag is niet overbodig. Europees hof definieert dit als werktijd, maar zegt niet noodzakelijk hoe die werktijd betaald dient te worden.

Zie:
http://curia.europa.eu/juris/celex.jsf? ... TXT&ancre= (ergens onderaan, punt 48)

zworba1
Topic Starter

#7 , 14 sep 2015 10:54

149.01 ; 218

We zitten overal in Belgie, meestal zelf elke dag ergens anders. Iedereen vertrekt van thuisuit. Blijkbaar was het vroeger zo dat vertrek naar klant wel werktijd was en vertrek naar huis mobiliteit. Sommigen zijn ingeschreven als bediende en krijgen een andere regeling. Bij mij gaat het niet zozeer om meer te verdienen maar vooral omdat ik meer vrije tijd wil.

Terug naar “Andere”