Forensisch psychiater vraagt om conclusies en vonnis echtscheiding voor expertise werkhervatting.

World2.0
Topic Starter

Forensisch psychiater vraagt om conclusies en vonnis echtscheiding voor expertise werkhervatting.

#1 , 02 sep 2015 16:28

Geachte mijnheer, mevrouw,

Ik oefen een veeleisend beroep uit met veel verantwoordelijkheid.

Enkele maanden geleden plaatste ik een bericht op Facebook waarin ik me kritisch heb uitgelaten over de manier waarop een echtscheidingsprocedure verloopt.

Omdat in mijn profiel een vermelding stond betreffende mijn professionele activiteit en er iemand melding van heeft gemaakt bij mijn werkgever, werd ik op het matje geroepen.

Ik ben enkele maanden op non-actief geplaatst en heb mijn Facebook-account afgesloten.

Om mijn werk te hervatten, moest ik een privé-expertise laten uitvoeren bij een gerechtspsychiater.

Naast een hele reeks tests was er een persoonlijk gesprek.

De psychiater in kwestie vroeg me volgende documenten te bezorgen:

- De conclusies van de tegenpartij
- De conclusies namens mij als verwerende partij
- De beschikking / het vonnis
- Het voorverslag van de bemiddelende organisatie met advies voor de rechtbank inzake een regeling voor de kinderen.

Ik stelde het verzoek om de betreffende documenten in vraag en kreeg als antwoord dat dit enkel nodig was om de resultaten van het onderzoek beter te kunnen plaatsen.

Hoewel ik dus begrijp dat dit niet noodzakelijk in mijn nadeel werkt, vind ik het een bijzonder vervelende aangelegenheid om dergelijke documenten te bezorgen.

Mijn ex-echtgenote en haar familie hebben me onderworpen aan een zeer vuile en genadeloze oorlog waarin alle middelen werden ingezet om mij uit de woning te verdrijven en om het contact met de kinderen te verhinderen.
De conclusies en het vonnis zijn een verslaggeving van die oorlogsvoering.
Wegens een absoluut gebrek aan waarheidsvinding is het niveau van dergelijke documenten als dat van een goedkoop roddelblad en ik huiver van het idee dat deze documenten in het dossier van de expertise terechtkomen.

Ik kijk dan ook uit naar uw mening en advies in dit verband.
Omdat het een privé-expertise is, zit ik wellicht in een zwakke positie.

Is er een wettelijke grond om dergelijke documenten te vragen?
Indien deze documenten vereist zijn om de uitslag van de tests te plaatsen, wat stellen die dure tests dan eigenlijk voor?
Hoe zou ik hierop gepast kunnen reageren?

Alvast bedankt voor uw inspanning.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding