voltijds tijdskrediet, daarna ouderschapsverlof

kljxfg
Topic Starter

voltijds tijdskrediet, daarna ouderschapsverlof

#1 , 27 jul 2015 18:02

Een van de voorwaarden om ouderschapsverlof te bekomen is :

Anciënniteitsvoorwaarden bij de werkgever
Indien u deel uitmaakt van de privésector of van een lokaal of provinciaal bestuur

Het recht op ouderschapsverlof wordt u toegekend indien u in de loop van de 15 maanden die aan de aanvraag voorafgaan gedurende 12 maanden (niet noodzakelijk opeenvolgend) door een arbeidsovereenkomst met uw werkgever verbonden was.

Rekening houdend met dit, is mijn vraag:

Kan ik eerst 6 maanden voltijds tijdskrediet (zonder motief) nemen, terug gaan werken en 2 à 4 maanden daarna ouderschapsverlof nemen?

Maw: ben ik tijdens het voltijds tijdskrediet nog steeds door een arbeidsovereenkomst verbonden met mijn werkgever?

Bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 28 jul 2015 07:53

Ja. Maar controleer eens de voorwaarden voor tijdskrediet zonder motief...

kljxfg
Topic Starter

#3 , 28 jul 2015 19:49

Bedankt voor je antwoord.

Mag ik weten waarom je schrijft: "Maar controleer eens de voorwaarden voor tijdskrediet zonder motief..." ?

Reclame

JPV

#4 , 28 jul 2015 20:28

. Voorwaarden inzake beroepsverleden en anciënniteit

U moet verplicht voldoen aan de 2 volgende voorwaarden, op de datum van de schriftelijke kennisgeving aan uw werkgever (zie de vraag in verband met de aanvraag van het tijdskrediet bij de werkgever):

eenals loontrekkende hebben; beroepsverleden van minstens 5 jaar
sinds ten minste 2 jaar door een arbeidsovereenkomst verbonden zijn met de werkgever bij wie het tijdskrediet wordt gevraagd.
- See more at: http://www.rva.be/nl/documentatie/infoblad/t150#h2_6" onclick="window.open(this.href);return false;

kljxfg
Topic Starter

#5 , 28 jul 2015 20:57

ik voldoe aan de voorwaarden. Maar toch goed om ze hier nog eens te vermelden.. Dank.

Terug naar “Andere”