keuze sub-paritair comite

mad max
Topic Starter

keuze sub-paritair comite

#1 , 28 mei 2015 09:07

Hallo
Ik werk als thuisarbeider in de provincie Antwerpen. Het bedrijf waar ik voor werk is gevestigd in de provincie Luik.
Tot welk sub-paritair comite behoor ik dan? Dat van Luik of dat van Antwerpen?
Maw wat is bepalend tot welk subcomite je behoord: de plaats waar de arbeid gedaan word of het adres van het bedrijf?

Bedankt,
Max

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 28 mei 2015 11:47

doe je aan telewerk, ben je een soort handelsvertegenwoordiger of "echte" huisarbeider (effectief thuis werken zonder controle van de werkgever)? Indien het laatste: hoeveel mensen doen dit van je bedrijf in provincie A'pen? het antwoord hangt hier (deels) vanaf.

mad max
Topic Starter

#3 , 28 mei 2015 18:35

Ik doe huisarbeid. Dat staat duidelijk vermeld in mijn contract.
Ik ben de enige van het bedrijf die aan thuisarbeid doet. Alle andere werknemers werken op kantoor in Luik.

De reden van mijn vraag is dat PC209 Antwerpen een dertiende maand betaald en Luik niet. Indien ik onder Antwerpen val hoef ik hierover niet te onderhandelen want dan is het geregeld bij wet.

Reclame

mad max
Topic Starter

#4 , 12 jul 2015 15:06

Hallo JPV,
Kan je je antwoord verduidellijken met de informatie die ik je gegeven heb?

Max

JPV

#5 , 13 jul 2015 06:48

zal PC 209 Luik zijn. 1 werknemer verandert de hoofdactiviteit/locatie van de werkgever niet.

mad max
Topic Starter

#6 , 13 jul 2015 09:53

Duidelijk.
Bedankt voor het antwoord.
Max

Terug naar “Andere”