Feestdagen vervangen

Xpiyrt
Topic Starter

Feestdagen vervangen

#1 , 09 jul 2015 13:27

Dag allemaal, ik probeer het hier eens, want op de rest van het web word ik er niet wijzer uit.

Mijn situatie: ik werk 38u per week, op 4 dagen (maandag-donderdag). Ik werk in een KMO die 6 dagen open is (maandag-zaterdag).

Concreet: feestdagen op vrijdagen en zaterdagen, moeten die vervangen worden voor mij, of ben ik die kwijt?

Ik vind massa's over fulltimers in een 5 of 7 dagen stelsel, of fulltimers die 4 dagen werken waar ook gewoon het hele bedrijf simpelweg maar 4 dagen werkt, ik vind over deeltijdse...
Maar iemand die 38u doet en toch niet alle openingsdagen van het bedrijf werkt... Daar kan ik nog niet aan uit.

Detail: op mijn loonbrief van bijvoorbeeld november:
14 werkdagen
2 feestdagen
Reële situatie van mij in november was: 15 dagen gewerkt, 1 feestdag gekregen, 1 feestdag (op een zaterdag) "kwijt". Loonbrief lijkt mij dan ook niet overeen te komen met de reële situatie, of wel?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jul 2015 12:43

Concreet: feestdagen op vrijdagen en zaterdagen, moeten die vervangen worden voor mij, of ben ik die kwijt?
4 JANUARI 1974. - Wet betreffende de feestdagen. -
Art. 6. Wanneer een feestdag met een zondag of een gewone inactiviteitsdag samenvalt, wordt hij door een gewone activiteitsdag vervangen.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Andere”