verandering partair comité

jjn
Topic Starter

verandering partair comité

#1 , 02 jun 2015 19:55

ik heb namelijk 2 vragen:
Ik ben inmiddels al 2 weken werkloos, door einde contract bepaalde duur
Nu krijg ik mijn C4 en denk ik dat er enkele fouten in staan die invloed zullen hebben op mijn uitkering
Ik werkte vorig jaar 24 u per week. vanaf november 2014 werk ik echter 30 uur per week
Op mijn werk hebben ze constant gewerkt met contracten van 3 of 6 maanden die elke keer verlengd werden
In november hebben zij mij een aanhangsel gegeven op mijn contract van 24 uur, om het te verhogen naar 30.
Vanaf november werk ik dus 30 uur per week. Op mijn C4 staat er dat ik tot 01/02/2015 maar 24 uur p/week heb gewerkt en vanaf 01/02/2015 30 uur per week.
1. Hoe kan dit? En heeft dit invloed op mijn uitkering?

Verder hebben wij een week voor mijn contract eindigde bericht gekregen dat we veranderen van partair comité en wel van 311 naar 201
Dit betekent dus dat we gaan van een 35 uren werkweek naar een 38 uren werkweek.
In het bericht stond er dat deze verandering vanaf 01/01/2015 van kracht is. Nu staat op mijn C4 dat ik 30 uren gewerkt heb in een 38 uren werkweek terwijl ik naar mijn mening 30 uren gewerkt heb in een 35 uren werkweek
2. Kan dit zomaar verandert worden? Ik heb mijn contracten toch getekend onder PC 311? Betekent dit dat mijn uitkering minder wordt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jun 2015 11:28

Op mijn werk hebben ze constant gewerkt met contracten van 3 of 6 maanden die elke keer verlengd werden
om hoeveel contracten gaat het en wat is de totale duur?

de werkgever beslist niet onder welk paritaire comité hij valt, dat is de taak van het ministerie van arbeid, neem hiervoor contact op met de inspectie van de sociale wetten
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie

#3 , 04 jun 2015 11:49

Als ik me niet vergis zijn deze twee PC alle beiden van de zelfstandige kleinhandel, de ene is voor meer dan 50 werknemers en de andere is voor minder dan 50 werknemers.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 05 jun 2015 05:33

ik heb namelijk 2 vragen:
Ik ben inmiddels al 2 weken werkloos, door einde contract bepaalde duur
Nu krijg ik mijn C4 en denk ik dat er enkele fouten in staan die invloed zullen hebben op mijn uitkering
Ik werkte vorig jaar 24 u per week. vanaf november 2014 werk ik echter 30 uur per week
In november hebben zij mij een aanhangsel gegeven op mijn contract van 24 uur, om het te verhogen naar 30.
Vanaf november werk ik dus 30 uur per week. Op mijn C4 staat er dat ik tot 01/02/2015 maar 24 uur p/week heb gewerkt en vanaf 01/02/2015 30 uur per week.
1. Hoe kan dit? En heeft dit invloed op mijn uitkering?

Verder hebben wij een week voor mijn contract eindigde bericht gekregen dat we veranderen van partair comité en wel van 311 naar 201
Dit betekent dus dat we gaan van een 35 uren werkweek naar een 38 uren werkweek.
In het bericht stond er dat deze verandering vanaf 01/01/2015 van kracht is. Nu staat op mijn C4 dat ik 30 uren gewerkt heb in een 38 uren werkweek terwijl ik naar mijn mening 30 uren gewerkt heb in een 35 uren werkweek
2. Kan dit zomaar verandert worden? Ik heb mijn contracten toch getekend onder PC 311? Betekent dit dat mijn uitkering minder wordt?
1. Afhankelijk van vroegere tewerkstellingen kan dit een effect hebben. Vraag sowieso achter een verbeterde C4 en bewaar dat aanhangsel en je loonfiches goed :).
2. Kan idd veranderd worden. Als de arbeidsovereenkomst echter 35 uur expliciet vermeldt als "voltijds", kunnen ze dat niet veranderen. Retroactief veranderen, zonder dat je ingelicht was (pas op: kan ook via loonfiche!) kan echter ook niet.

de reden

#5 , 05 jun 2015 11:23

de werkgever beslist niet onder welk paritaire comité hij valt, dat is de taak van het ministerie van arbeid,
zie punt 3 , het bedrijf kan tegen een beslissing van wijziging van pc zelfs niet in beroep gaan
http://www.vacature.com/artikel/deel1-1 ... swetgeving" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Andere”