Vorige werkgever heeft gesjoemeld!!

Sara1403
Topic Starter

Vorige werkgever heeft gesjoemeld!!

#1 , 26 mei 2015 21:34

Mijn vorige werkgever heeft vorig jaar niets aangegeven van april 2014 tot maart 2015.

Onlangs kreeg ik een brief van de RSZ of ik wou meewerken omdat mijn vorige werkgever zijn RSZ niet heeft betaald. Nu heb ik opgemerkt dat mijn vakantiegeld extreem laag is en dat ik maar recht heb op 2 dagen vakantie dit jaar. Ik heb meerdere malen gevraagd naar mn loonfiches en hij zei altijd dat hij deze nog moest krijgen van de boekhouder.

Nu heeft mn vorige werkgever ook faillissement aangevraagd. Betekent dit dat ik alles kwijt ben.

Ik ben een paar keer bij de vakbond geweest en zij zeggen dat zij mij niet kunnen helpen :(

groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 27 mei 2015 10:03

je bent niet alles kwijt.

Waarom zegt de vakbond dat ze je niet kunnen helpen?

Sara1403
Topic Starter

#3 , 27 mei 2015 16:09

Omdat de rsz niet alles heeft. Dus nu moet ik bewijzen dat k daar heb gewerkt.
Ik zit vooral met m'n vakantiedagen. Als die nu opgelost geraken ben ik gelukkig

Reclame

JPV

#4 , 27 mei 2015 16:19

Met pensioenrechten zit je niet in? Met recht op terugbetaling van dokterskosten zit je niet in? Dat je momenteel niet enkel fysiek, maar nog meer financieel geruïneerd zou zijn als je kanker zou krijgen zit je niet in?

Wat was het werk dat je daar deed? Toch niet horeca?

Sara1403
Topic Starter

#5 , 27 mei 2015 16:40

Wel horeca... Natuurlijk zit ik daar wel mee in. Maar dat kan nog even duren zeiden ze me. Als het nu pas volgend jaar is opgelost dan wordt ik wel terug betaald maar mijn vakantiedagen van 2015 ???

Vandebos

#6 , 27 mei 2015 18:06

Werd je loon gestort op een rekening of handje contantje?

denlowie
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 mei 2015 18:19

Ik vrees dat het handje contactje was, in de horeca een nog veel gebruikte betaling, want daar is nog veel zwart.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Vandebos

#8 , 27 mei 2015 22:47

Het wordt minder, de controles beginnen te nijpen afgaand op de escalatie van klachten over 'nazis in burger' die binnenstromen. Sommigen hanteren blijkbaar zelfs reeds een standaard brief. Nieuwsgierig waar die vandaan komt...

JPV

#9 , 27 mei 2015 22:52

Wel horeca... Natuurlijk zit ik daar wel mee in. Maar dat kan nog even duren zeiden ze me. Als het nu pas volgend jaar is opgelost dan wordt ik wel terug betaald maar mijn vakantiedagen van 2015 ???
je verlof heb je sowieso (google op het aanvullende verlof/europees verlof). Vakantiegeld zal wat duren.

Maar gezien in de horeca zal men je ook met argusogen bekijken. En men zal mogelijks je inkomen en besteedpatroon proberen te weten te komen.

Terug naar “Andere”