hoelang werken met contracten bepaalde duur

Gertjan
Topic Starter

hoelang werken met contracten bepaalde duur

#1 , 12 mei 2015 20:52

Hallo

Een collega van mij werkt nu al 3 jaar met contracten bepaalde duur van een jaar. In augustus loopt het contract af en in september begint het weer (onderwijs) aansluitend. Nu vroeg ik mij af, normaalgezien moet er haar een contract onbepaalde duur aangeboden worden. Maar ik las dat wanneer het werk van de werknemer afhangt van subsidies, een werkgever contracten van bepaalde duur kan blijven geven zonder limiet. Is dit ook het geval voor het onderwijs? Kan ik hierover ergens meer gedetailleerde informatie krijgen? Mijn collega wordt betaald door de VZW van de school, en niet door het ministerie van onderwijs.

Vriendelijke groeten
Gertjan

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
geennaam

#2 , 12 mei 2015 22:02

Ze mag nog van geluk spreken dat ze aansluitende contacten heeft. Zijn er hier een paar die al jaren met contracten can 10 maand zitten. Iemand zelfs al 10 jaar na elkaar. Ontslag tijdens zomer en als niet gesubsidieerde geen recht op tadd

JPV

#3 , 13 mei 2015 07:15

welke job doet ze in het onderwijs?

Reclame

Gertjan
Topic Starter

#4 , 13 mei 2015 12:37

welke job doet ze in het onderwijs?
Opvoedster

JPV

#5 , 14 mei 2015 14:39

dan is er imho geen enkele bepaling die afwijkende contracten toelaat (behalve natuurlijk als een van die 3 contracten een vervangingscontract etc was)

Terug naar “Andere”