Eenmanszaak via derde.

Blackaround
Topic Starter

Eenmanszaak via derde.

#1 , 04 mei 2015 18:48

Dag allemaal.

Ik heb besloten om een eenmanszaak op te richten.
Het enige probleem, ik zit zelf met teveel werk met mijn bijkomende opleiding, bookings, etc. Dat ik zelf onmogelijk bedrijfsbeheer kan doen dit moment.

Gelukkig heb ik een neef (3de graad familie), die wel bedrijfsbeheer heeft.

Hij heeft geen inkomsten van mijn eenmanszaak, maar mijn vraag is nu: Wordt mijn neef dan belast op sommige dingen?
Moet hij omdat hij dan zogezegd mee in mijn eenmanszaak stapt, mee betalen voor iets?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 05 mei 2015 10:55

hij zal niet belast worden, maar zal mogen uitleggen bij eventuele werkloosheid, wanneer hij zijn nevenactiviteit uitoefent en wat zijn inkomsten daaruit zijn.

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 06 mei 2015 10:43

En hij moet ook zelfstandige zijn, dus sociale bijdragen betalen (eventueel het minimum)
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

giserke

#4 , 06 mei 2015 10:54

En als U neef van gedacht veranderd terwijl je al een paar jaar bezig bent en ettelijke tienduizenden euro's onkosten hebt gemaakt ben je ook de Jos.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 mei 2015 16:33

Als het misloop met de zaak kan ook je neef de klos worden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blackaround
Topic Starter

#6 , 06 mei 2015 20:50

Oke,

hij zal totaal geen inkomsten hebben van de eenmanszaak.
En onkosten heb ik niet, dat kies ik zelf. Ik kan het houden op 100 euro op een jaar. Dus failliet gaan, is onmogelijk.

JPV

#7 , 07 mei 2015 07:33

De RVA zal niet geloven dat hij geen inkomsten heeft van de eenmanszaak. Een eenmanszaak is een zaak van 1 man, niet van twee mensen. De activiteiten van de zak zullen dus zijn activiteiten zijn, behoudens tegenbewijs van ELKE zaak (wat onmogelijk is).

Als hij zaakvoerder (op papier) zou worden, kan hij zelfs nooit uitkeringen krijgen.

Terug naar “Andere”