extralegale verlofdagen uitzend kracht

Bart755
Topic Starter

extralegale verlofdagen uitzend kracht

#1 , 04 nov 2014 18:41

Hallo allemaal,

Indien iemand met een interim contract tewerkgesteld wordt voor een functie waarvoor vaste werknemers 5 extra legale verlof dagen zouden
krijgen... Heeft die persoon die onder interim contract werkt (bediende) in alle gevallen, wettelijk recht op hetzelfde aantal extra legale verlof dagen (5 dagen op een jaar dus dan zou de uitzend kracht bijvoorbeeld recht hebben op 2,5 dagen indien deze is beginnen te werken in juni)?

(Kan iemand mij misschien een verwijzing geven naar een wetsartikel waar ik deze informatie zou kunnen vinden)

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 05 nov 2014 09:03

op basis van wat krijgen de vaste werknemers 5 extra legale dagen verlof?

Bart755
Topic Starter

#3 , 05 nov 2014 13:29

Ben ik niet zeker van... Maakt dit dan uit?

Reclame

Bart755
Topic Starter

#4 , 05 nov 2014 14:30

Die extra legale dagen staan echt in het contract zelf. Iedereen in mijn team heeft 5 dagen...

JPV

#5 , 05 nov 2014 21:11

dat maakt idd veel uit. Zijn het gewoon extralegale dagen die toegekend worden omwille van flexibiliteit, omwille van ancienniteit, ... ?

Bart755
Topic Starter

#6 , 06 nov 2014 20:42

Er is niet echt een reden waarom deze worden toegekend. Is gewoon een soort van bonus die in het contract wordt opgenomen. Iedereen voor die bepaalde functie krijgt bij mijn weten toch die 5 extra dagen. Er zijn wel mensen met andere functies die dit niet hebben...

JPV

#7 , 06 nov 2014 20:49

dan heb je er geen recht op

Terug naar “Andere”