bijberoep vraag

snuifeend
Topic Starter
Berichten: 1

bijberoep vraag

#1 , 06 nov 2007 20:57

In mijn arbeidscontract staat dat ik geen bijkomende arbeid mag uitvoeren al dan niet betaald. Ik zou graag buiten mijn uren een centje bijverdienen. Nu was mijn vraag stel dat ik het statuut van zelfstandige in bijberoep aanvraag en na mijn uren bijklus in dezelfde sector maar naar een andere doelgroep toe. Wat kunnen de sancties zijn die mijn huidige werkgever mij kan opleggen. Kortom als ik dat artikkel uit mijn arbeidscontract aan mijn laars lap kan mij dat zuur opbreken of is het toch het overwegen waard?

Alvast bedankt voor de info

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djanodive
Berichten: 326

#2 , 13 apr 2008 21:10

Ik zou dit, indien gesyndiceerd, zeker eens navragen aan de vakbond.

Ik denk dat men je wel kan verbieden in dezelfde sector te werken, maar enkel binnen een bepaalde straal, en dat men je dan wel een vergoeding moet geven hiervoor.

Dus louter alleen dat je niets mag bjiverdienen, dat geloof ik eerlijk gezien niet. Maar ik weet het niet zeker. Zeker navragen voor je stomiteiten begaat.

Hetgeen ik trouwens zei van die vergoeding en zo: dit word veel gebruikt bij een ontlsag of opzegging, waarbij deze die weggaat diet mag werken voor de concurrentie en zo. Maar of dat dit ook geld als je een bijberoep wil doen?

Je moet trouwens ijken in jouw arbeidsvoorwaarden wat er staat als sanctie. Ik heb dit ook nog gehad, maar daar stond er bij dat ik het eerst moetst aanvragen of het mocht en indien ik het toch deed zonder vragen (op papier uiteraard), dat men de arbeidsovereenkomst kon verbreken. Maar eerlijk gezegd heb ik daar niet naar omgezien, gezien mijn situatie.

Reclame

Terug naar “Andere”