arbeidsrecht/loonfiche verkeerd

SOFIE
Topic Starter
Berichten: 21
Locatie: OOSTENDE

arbeidsrecht/loonfiche verkeerd

#1 , 19 aug 2014 08:55

Goeie morgen
tal van bediendes binnen ons (grotere) bedrijf kregen als wedde juli een stuk minder betaald. de loonfiche werd bezorgd. het bruto bedrag klopte. de rest niet.
diverse mensen stuurden een mail met vraag om uitleg. gisteren (!!) kregen we een algemene mail met een uitleg dat het een technisch probleem van het programma betreft en op vakantiegeld te weinig ingehouden werd (van 8 tot 21%) en dat het programma (??) uit zichzelf de herberekening voor het loon maakte welke erna betaald moest worden.... en... hier gaat mijn vraag om "dat we de correcte naberekening die de hrm maakte mogen gaan inzien"...
moeten wij geen officieel nieuw document krijgen dat correcte situatie weergeeft ? wil het lukken dat mijn man en ik net een renovatielening aanvroegen en ik moet bijvoegen.... loonstroken van laatste 3 maand inderdaad ....
graag uw reactie
dank alvast :)
sofie
Sofie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15935
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 aug 2014 10:46

wil het lukken dat mijn man en ik net een renovatielening aanvroegen en ik moet bijvoegen.... loonstroken van laatste 3 maand inderdaad ....

Dit kan en mag geen probleem zijn, vraag een nieuwe correcte loonbrief aan, dit moeten ze je geven.

Of anders een attest van je werkgever met het bedrag dat je netto verdiend per maand met ook je maaltijd cheques erop, banken aanvaarden dit ook.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

SOFIE
Topic Starter
Berichten: 21
Locatie: OOSTENDE

#3 , 20 aug 2014 09:51

Ik ben dit net gaan vragen en hrm zegt dat het voldoende moet zijn dat ik de correcte berekening ZIE en zelf noteer.
wat zegt de wet erover ?
Sofie

Reclame

denlowie
Berichten: 15935
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 aug 2014 10:05

Ik ben dit net gaan vragen en hrm zegt dat het voldoende moet zijn dat ik de correcte berekening ZIE en zelf noteer.
wat zegt de wet erover ?
De wet zegt duidelijk dat er een correcte loonbrief moet zijn.

artikel 15 van de wet van 12 april 1965 betreffende de bescherming van het loon der werknemers, zegt duidelijk dat de werkgever een loonbrief moet overhandigen bij elke definitieve betaling, en die moet natuurlijk correct zijn.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

SOFIE
Topic Starter
Berichten: 21
Locatie: OOSTENDE

#5 , 20 aug 2014 11:20

ben benieuwd naar de reactie als ik daarmee afkom. merci alvast !
Sofie

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 aug 2014 12:12

ben benieuwd naar de reactie als ik daarmee afkom. merci alvast !
en waarom zou die loonbrief niet correct zijn?
Wat is er mis met een rechtzetting op uw loonbrief?

De bank vraagt afschriften van de laatste 3 maanden dat is niet enkel om te zien dat je 3 maanden hebt gewerkt zo kunnen ze ook rekening houden met eenmalige loontoestanden.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Andere”