Kind ten laste

NodigAdvies
Topic Starter

Kind ten laste

#1 , 25 jun 2014 11:39

Vandaag zie ik toevallig op mijn loonfiche "1 kind ten laste".
Ik heb inderdaad een zoontje, maar die staat ten laste van mijn man.

Ik heb het nagekeken, bij geboorte hebben we bij de papieren opgemaakt ivm "fiscale toestand", daarbij hebben we elk doorgegeven aan ons werk dat we een kindje hadden, en dat mijn man hem ten laste zou nemen. Ik heb een formulier getekend dat ik "afstand doe" ivm die voordelen.
Het kindergeld komt uiteraard (?) op mijn naam toe.

Gaan wij nu toch in fout? Ontvang ik ten onrechte dit voordeel (alhoewel ik de formulieren goed heb ingevuld?)?
Volgens de opa maakt dit niet, dit wordt toch rechtgezet bij de belastingen.

Ter info: het is blijkbaar al "fout" sinds zijn geboorte... Dus al 2 jaar hebben we ook geen verwittiging gekregen van de belastingen ofzo...
We zijn trouwens getrouwd, al sinds voor zijn geboorte, geen idee of dit iets verandert aan de situatie?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 25 jun 2014 12:00

geen probleem, dit wordt idd rechtgezet via de belastingen. Strikt genomen is dit echter wel fraude, hoewel niemand je daarvoor zal veroordelen hoor :)

NodigAdvies
Topic Starter

#3 , 25 jun 2014 13:18

Ik vreesde het laatste al. (al heb ik nog een kopie van de papieren waarop duidelijk staat dat ik mijn zoontje niet ten laste neem...)

Als ik vraag om dit recht te zetten, moet ik dan dit geld terugstorten? (ongeveer 40 euro per maand dacht ik) Of wordt het voor dit jaar nog vereffend met de volgende belastingsbrief?

Reclame

JPV

#4 , 25 jun 2014 19:36

dat zal voor dit jaar vereffend worden met de belastingsbrief die je volgend jaar moet invullen.

Terug naar “Andere”