Aantal verlofdagen bij tijdelijk deeltijdse arbeid

machtea
Topic Starter

Aantal verlofdagen bij tijdelijk deeltijdse arbeid

#1 , 02 jan 2014 13:14

Vorig jaar ben ik in de loop van het jaar overgeschakeld van fulltime naar 4/5 ovv ouderschapsverlof. Dit loopt af in de loop van dit jaar. Bij de overschakeling werd mijn resterend verlof verminderd naar 4/5 van het openstaand saldo. Ik begin dit jaar met 16 dagen verlof.
Stel dat ik na afloop van mijn 4/5 een aantal maand deeltijds zou nemen ovv tijdskrediet met motief om daarna (rest van het jaar) opnieuw 4/5 te werken. Wordt mijn resterend verlof dan opnieuw verminderd naar het pro-rata deel van 4/5 naar 1/2 of is dat niet het geval omdat het slechts een tijdelijke periode is?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jan 2014 13:23

afhankelijk wanneer je verlof neemt
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

A'ntje

#3 , 02 jan 2014 13:25

Het saldo van je verlof zal steeds herrekend worden volgens het stelsel waarin je werkt op dat ogenblik.

Reclame

machtea
Topic Starter

#4 , 02 jan 2014 13:41

Stel dat ik in mei 3 maand deeltijds zou aanvragen en na 3 maand opnieuw overschakelen op 4/5.
In de veronderstelling dat ik nog op mijn max aantal verlofdagen sta, wil dit dan zeggen dat ik in mei, juni & juli dan slechts recht heb op 10 dagen en dan vanaf augustus opnieuw naar 16 dagen gebracht wordt?

Terug naar “Andere”